Zawody DRAG WARS powracają na JAPFEST! Po 4-letniej przerwie wracamy z zawodami na 1/8 mili na prostej startowej Toru Poznań!
To tutaj spotkacie najmocniejsze samochody przygotowane specjalnie do tego typu wyścigów. Niektóre z nich dysponują mocą grubo ponad 1000KM!
JAPFEST DRAG WARS to przygotowane przez nas zawody w wyścigach równoległych na odcinku 1/8 mili.
Zawody są przeprowadzone przez wyjątkowo doświadczonych ludzi w tej branży w Polsce - SCSCLUB.PL, na światowej klasy sprzęcie pomiarowym Race America oraz zgodnie ze standardami obowiązującymi na największych zawodach w wyścigach równoległych w całej Europie!
Co odróżnia Drag Wars od innych tego typu imprez i zawodów? Naszym celem przede wszystkim jest dać możliwość wyjeździć się bez ograniczeń, ile tylko macie paliwa, opon i sił! Na przeciętnych zawodach zawodnik czeka kilka godzin aby móc skorzystać z maksymalnie kilku startów. Podczas DRAG WARS nasza ekipa jest gotowa wykonywać pomiary przez 2 dni non stop aby każdy z Was mógł trenować, trenować i jeszcze raz trenować!
Wystartować w DRAG WARS może każdy zakwalifikowany uczestnik JAPFEST, którego auto przeszło selekcję.
Przewidujemy 6 klas w których można się zmierzyć z pozostałymi samochodami i powalczyć o nagrody od sponsorów i podium DRAG WARS.
Do klasyfikacji będziemy brać pod uwagę sumę ET+RT (czas przejazdu i czas reakcji).
- FWD STREET - samochody przednionapędowe z silnikami wolnossącymi
- FWD PRO - samochody przednionapędowe z silnikami doładowanymi kompresorem/turbiną; wyposażone w instalację podtlenku azotu lub zasilane metanolem
- RWD STREET - samochody tylnonapędowe z silnikami wolnossącymi
- RWD PRO - samochody tylnonapędowe z silnikami doładowanymi kompresorem/turbiną; wyposażone w instalację podtlenku azotu lub zasilane metanolem
- AWD STREET - samochody z napędem na obie osie o mocy do 500HP (z wykluczeniem Nissan R35 GT-R)
- AWD PRO - samochody z napędem na obie osie powyżej 500HP (w tym wszystkie R35 GT-R)
Wymogi techniczne dla samochodów i kierowców są dość proste:
- Samochód nie może mieć wycieków, musi być w 1 kawałku i nie stwarzać zagrożenia dla uczestników i widzów.
- Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask, zapięte pasy bezpieczeństwa oraz zamknięte szyby.
- Każdy samochód musi posiadać przymocowaną i gotową do użycia gaśnicę.
- W razie nie posiadania polisy OC (profesjonalne samochody sportowe), zawodnik zobowiązany jest posiadać własną polisę ubezpieczającą go na wypadek szkód wyrządzonych na mieniu osób trzecich.