Tradycją naszego festiwalu JAPFEST jest wyróżnianie właścicieli najlepszych samochodów podczas wieczornej, zamkniętej dla publiki Gali – a jest o co walczyć, ponieważ co roku przyznajemy ponad 50 nagród w przeróżnych kategoriach.
Najważniejsze wyróżnienia, które są do zdobycia podczas JAPFEST to:
Najważniejsza nagroda, wyrażająca najwyższe uznanie organizatorów dla właściciela pojazdu za ilość włożonej pracy, styl, oraz performance. Z roku na rok poprzeczka rośnie w ekspresowym tempie - dzięki temu na evencie możemy podziwiać projekty zbudowane na światowym poziomie. Poniżej znajdziecie zwycięzców z ostatnich lat!
Nagroda dla najciekawiej zmodyfikowanego samochodu pośród aut egzotycznych, supersamochodów, samochodów nowoczesnych bądź rzadko spotykanych, gdzie sama baza na projekt to koszt powyżej 100 tyś. złotych.
Nagrody dla 3 najciekawszych samochodów wyprodukowanych przed '89 rokiem. Bierzemy pod uwagę zarówno kreatywność w modyfikowaniu takich aut jak i zachowanie ich w nienagannym oryginalnym stanie.
Najwyższe wyróżnienie w kategorii Oldschool.
Kategoria dla aut zmodyfikowanych kompleksowo, najbardziej rozbudowanych projektów, które zawsze powalają swoim wyglądem. W tej kategorii bierzemy pod uwagę wygląd samochodu (stan lakieru, wnętrze, komora silnika, spoilery oraz body, felgi, spasowanie felgi, itp.) a także modyfikacje mechaniczne. Pośród uczestników wybierzemy 3 najlepsze naszym zdaniem projekty.
Królowa może być tylko jedna, zapewniamy Was, że ta świeci najbardziej!
Najbardziej szalone projekty, gdzie właściciele aut modyfikując samochody przekroczyli pewną granicę w pościgu za najlepszymi osiągami. Tu także przyznajemy nagrody autom z najbardziej szalonymi swapami napędu. 3 wyróżnienia do rozdania!
Najszybszy z najszybszych, najdzikszy z najdzikszych, absolutna gwiazda kategorii Performance.
Jeśli kiedykolwiek widziałeś tak obniżony samochód, że krzesał za sobą iskry i zastanawiałeś się: "Jak to jeździ?!". To jest właśnie kategoria dla tych aut i 3 najlepsze naszym zdaniem zgarną to wyróżnienie. Ale liczy się nie tylko "gleba", przede wszystkim bierzemy pod uwagę najlepsze spasowanie koła do budy, nietuzinkową felgę wizualnie pasująca do auta oraz całokształt projektu. Od aut w tej konkurencji nie wymagamy szeroko zakrojonych modyfikacji mechanicznych, natomiast bardzo dopatrujemy się wszelkich detali i stawiamy na maksymalne dopracowanie wizualne samochodu.
Najwyższe wyróżnienie dla samochodu który wśród "gleboszuraczy" nie ma sobie równych.
Kategoria dla 3 najlepszych samochodów wyprodukowanych na rynek japoński, z kierownicą po prawej stronie.
Wszystko zaczęło się od lexusa Tomka - jednego z naszych uczestników, które w 2017 roku uświadomiło nam, że nareszcie w Polsce pojawili się miłośnicy tzw. Bippu Style. Styl bardzo popularny w Azji, który może wam się kojarzyć zarówno z wielkimi chromowanymi felgami, luksusowym wnętrzem, firankami w oknach, telewizorami w zagłówkach a także szampanem w podłokietniku tylnej kanapy. To zdecydowanie auta którymi nie powstydziliby się jeździć zarówno biznesmeni, dygnitarze jak i mafiozi.
Kategoria dla 3 najlepszych samochodów utrzymanych blisko serii a jednak powalających jakością, oryginalnością wykonania.
Nagrody dla 3 pierwszych miejsc w autorskich zawodach DRIFT BATTLE. Czytaj więcej o DRIFT BATTLE.
Samochód który nie tylko stylem prowadzenia auta w drifcie, ale także wyglądem, robiący największe show zwrócił uwagę zarówno sędziów jak i widzów - dla niego jest ta nagroda, to on jest gwiazdą driftu.
Nagroda którą co roku wręczamy najlepszej i najbardziej zaangażowanej ekipie driftingowej uczestniczącej w naszych autorskich zawodach DRIFT BATTLE. Oceniamy show wykonany przez członków teamu przez cały czas trwania imprezy. Warunkiem koniecznym, do udziału w tej konkurencji, jest wykonanie wspólnego przejazdu członków ekipy (co najmniej 3 auta) w Drift Train.
To konkurencja czasowa prowadzona na głównej nitce toru więc przyznawane nagrody będą zależeć od najlepszego czasu w jakim zawodnik przejedzie okrążenie. W tych zawodach podzielimy uczestników na 3 klasy odpowiadające ich umiejętnościom jak i przygotowaniu samochodu - PRO, GT oraz COMPACT. Łącznie mamy do rozdania 9 nagród - dla 3 pierwszych miejsc w każdej z 3 klas.
Zawody na ćwierć mili to konkurencja z najliczniejszą pulą nagród. Aż 18 nagród czeka na zawodników z najlepszymi czasami przejazdu. Uczestnicy podzieleni są na klasy ze względu rodzaj napędu w samochodzie (na przód, na tył lub na 4 koła) a w obrębie poszczególnych klas dodatkowo na samochody doładowane (turbo, kompresor, nitro) oraz samochody wolnossące i diesle.