TIME ATTACK

DWIE RUNDY ZAWODÓW TIME ATTACK NA FESTIWALACH JAPFEST W 2025 ROKU

Jak co roku, festiwalowi JAPFEST towarzyszy jedna z najbardziej japońskich dyscyplin motorsportowych, czyli Time Attack. W tym roku przewidujemy DWIE RUNDY Time Attack. Pierwsza będzie miała miejsce 30 maja na Torze Krzywa. Druga, na pełnej pętli Toru Poznań 18 lipca, kiedy to będzie to wyjątkowa okazja zobaczyć najszybsze japońskie auta w akcji na pełnowymiarowym torze FIA z homologowanym pomiarem czasu okrążenia! Szczegółowy harmonogram dla zawodników opublikujemy na tydzień przed festiwalem, a uczestnicy otrzymają go na maila.

Na Torze Poznań przygotowaliśmy dla zawodników rywalizację w kilku klasach, w godzinach 09:00 – 15:00 w 15-minutowych sesjach.

Na zawody Time Attack Tor Poznań wolnych jest tylko 80 miejscAby móc wziąć udział w TA, trzeba najpierw zakwalifikować się na JAPFEST (przejść pozytywnie selekcję) następnie decydować będzie kolejność wpłat zgodnie z informacjami, które otrzymacie mailowo po akceptacji waszego zgłoszenia.

Przewidujemy kilka klas, w zależności od napędu, ewentualnie pojemności samochodów, natomiast klasy wyłonimy, dopiero gdy uzbiera się pełna stawka zawodników – chcemy dopasować je tak aby uzyskać jak najbardziej wyrównaną rywalizację i równe szanse na nagrody dla wielu zawodników.

Na pewno przewidujemy utworzenie klasy PRO, gdzie walczyć będą samochody profesjonalnie przygotowane do wyścigów, także te niedopuszczone do ruchu publicznego, oklatkowane i jeżdżące na pełnym sliku wyścigowym.

Pula nagród dla zwycięzców zawodów JF TIME ATTACK przekroczy w tym roku kilkanaście tysięcy złotych!

STREET1 i STREET2

Samochody zdolne do legalnej jazdy po ulicy, posiadające większość elementów wewnętrznego i zewnętrznego poszycia, nie poddane znacznym modyfikacjom obniżającym ich wagę. Dozwolone są modyfikacje zawieszenia, fotele i pasy sportowe, rollbary - pod warunkiem zachowania elementów wnętrza. STREET-2 - auta o mocy do 250HP STREET-1 - auto o mocy > 250HP

PRO1 i PRO2

Samochody przygotowane do Track dayów, Time Attacku i Motorsportu (oklatkowane i/lub odelżone), samochody na niehomologowanych oponach (wymagana pełna klatka dla gładkiego slika wyścigowego), posiadające pakiety aero (skrzydła, splittery itp) oraz samochody o bardzo wysokim stosunku mocy do masy.
O przydziale do klasy 1 lub 2 będzie decydował umowny stosunek mocy do masy samochodów - do 0,24 dla klasy 2 i powyżej 0,24 klasy 1 jednak zastrzegamy sobie możliwość przesunięć w dowolną stronę jeśli zajdzie taka potrzeba!

Wymogi techniczne dla samochodów i kierowców są dość proste:

  • Samochód nie może mieć wycieków, musi być w 1 kawałku i nie stwarzać zagrożenia dla uczestników i widzów.

  • Samochód wyjeżdżający na nitkę Toru Poznań nie może generować hałasu powyżej 96db – stosujemy silencery/dbkillery, dodatkowe tłumiki

  • Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask, zapięte pasy bezpieczeństwa oraz zamknięte szyby.

  • Każdy samochód musi posiadać przymocowaną i gotową do użycia gaśnicę.

  • W razie nie posiadania polisy OC (profesjonalne samochody sportowe), zawodnik zobowiązany jest posiadać własną polisę ubezpieczającą go na wypadek szkód wyrządzonych na mieniu osób trzecich.

  • Opony bez homologacji drogowej (sliki wyścigowe) – dozwolone są tylko dla aut z pełną klatką bezpieczeństwa i z automatu przesuwają auto do klasy PRO