Jak co roku, festiwalowi JAPFEST towarzyszy jedna z najbardziej japońskich dyscyplin motorsportowych, czyli Time Attack. W tym roku przewidujemy DWIE RUNDY Time Attack. Pierwsza będzie miała miejsce 31 maja na Torze Krzywa. Druga, na pełnej pętli Toru Poznań 26 lipca, kiedy to będzie to wyjątkowa okazja zobaczyć najszybsze japońskie auta w akcji na pełnowymiarowym torze FIA z homologowanym pomiarem czasu okrążenia! Szczegółowy harmonogram dla zawodników opublikujemy na tydzień przed festiwalem, a uczestnicy otrzymają go na maila.
W tym roku szykujemy dla Was nie lada gratkę, dla której warto wziąć udział w obu edycjach Time Attack. Każde zawody będą miały te same klasy, w zależności od zajętej pozycji na koniec dnia będą przyznawane punkty. Dla kierowców, którzy z obu edycji zbiorą ich największą ilość, przewidziane są specjalne nagrody; a za zajęte P1 wręczony zostanie Puchar Japfest!!!
Przygotowaliśmy dla zawodników rywalizację w kilku klasach, w godzinach 09:00 – 15:00 w 15-minutowych sesjach.
Na zawody Time Attack wolnych jest tylko 80 miejsc. Aby móc wziąć udział w TA, trzeba najpierw zakwalifikować się na JAPFEST (przejść pozytywnie selekcję) następnie decydować będzie kolejność wpłat zgodnie z informacjami, które otrzymacie mailowo po akceptacji waszego zgłoszenia.
Przewidujemy kilka klas, w zależności od napędu, ewentualnie pojemności samochodów, natomiast klasy wyłonimy, dopiero gdy uzbiera się pełna stawka zawodników – chcemy dopasować je tak aby uzyskać jak najbardziej wyrównaną rywalizację i równe szanse na nagrody dla wielu zawodników.
Na pewno przewidujemy utworzenie klasy PRO, gdzie walczyć będą samochody profesjonalnie przygotowane do wyścigów, także te niedopuszczone do ruchu publicznego, oklatkowane i jeżdżące na pełnym sliku wyścigowym.
Pula nagród dla zwycięzców zawodów JF TIME ATTACK przekroczy w tym roku kilkanaście tysięcy złotych!
Samochody zdolne do legalnej jazdy po ulicy, posiadające większość elementów wewnętrznego i zewnętrznego poszycia, nie poddane znacznym modyfikacjom obniżającym ich wagę. Dozwolone są modyfikacje zawieszenia, fotele i pasy sportowe, rollbary - pod warunkiem zachowania elementów wnętrza. STREET-2 - auta o mocy do 250HP STREET-1 - auto o mocy > 250HP
Samochody przygotowane do Track dayów, Time Attacku i Motorsportu (oklatkowane i/lub odelżone), samochody na niehomologowanych oponach (wymagana pełna klatka), posiadające pakiety aero (skrzydła, splittery itp) oraz samochody o bardzo wysokim stosunku mocy do masy.
O przydziale do klasy 1 lub 2 będzie decydował umowny stosunek mocy do masy samochodów - do 0,24 dla klasy 2 i powyżej 0,24 klasy 1 jednak zastrzegamy sobie możliwość przesunięć w dowolną stronę jeśli zajdzie taka potrzeba!
Wymogi techniczne dla samochodów i kierowców są dość proste:
Samochód nie może mieć wycieków, musi być w 1 kawałku i nie stwarzać zagrożenia dla uczestników i widzów.
Samochód wyjeżdżający na nitkę Toru Poznań nie może generować hałasu powyżej 96db – stosujemy silencery/dbkillery, dodatkowe tłumiki
Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask, zapięte pasy bezpieczeństwa oraz zamknięte szyby.
Każdy samochód musi posiadać przymocowaną i gotową do użycia gaśnicę.
W razie nie posiadania polisy OC (profesjonalne samochody sportowe), zawodnik zobowiązany jest posiadać własną polisę ubezpieczającą go na wypadek szkód wyrządzonych na mieniu osób trzecich.
Opony bez homologacji drogowej (sliki wyścigowe) – dozwolone są tylko dla aut z pełną klatką bezpieczeństwa i z automatu przesuwają auto do klasy PRO
Wyniki oraz punktacja Pucharu po pierwszej rundzie na JAPFEST 2024 Tor Krzywa
KLASA | JF’24 ODTJ | Zawodnik | Best TM | Marka i model |
PRO-1 | 10 | Mateusz J. | 55.150 | Honda Civic |
PRO-1 | 8 | Marcin S. | 56.141 | Honda Civic |
PRO-1 | 6 | Dominik K. | 57.292 | Honda Civic VII |
PRO-1 | DNS | Rafał K. | 00.000 | Mazda Mx-5 |
PRO-2 | 10 | Mateusz W. | 59.208 | Honda Civic EG3 |
PRO-2 | 8 | Artur K. | 59.213 | Honda INTEGRA |
PRO-2 | 6 | Anna W. | 59.656 | Honda Civic |
PRO-2 | 5 | Norbert B. | 1:01.249 | Honda Civic EP3 |
PRO-2 | 4 | Maksymilian K. | 1:02.588 | Toyota MR2 ZZW30 |
PRO-2 | 3 | Daniel P. | 1:03.124 | Nissan 100NX |
PRO-2 | 2 | Robert W. | 1:03.446 | Honda Civic |
PRO-2 | DNS | Marcin U. | 00.000 | Subaru LEGACY |
STREET-1 | 10 | Maciej K. | 59.760 | Honda Civic |
STREET-1 | 8 | Michał C. | 1:01.320 | Nissan 350z |
STREET-1 | 6 | Michał W. | 1:05.282 | Nissan 370Z |
STREET-1 | 5 | Krzysztof M. | 1:05.491 | Mitsubishi Lancer Ralliart |
STREET-1 | 4 | Marcin P. | 1:07.447 | Lexus IS350 |
STREET-1 | 3 | Paweł A. | 1:08.989 | Mitsubishi Evo Wagon GT |
STREET-1 | DNF | Jerzy M. | 00.000 | Honda Civic |
STREET-2 | 10 | Szczepan G. | 58.916 | Toyota Gt86 |
STREET-2 | 8 | Jędrzej D. | 59.772 | Subaru BRZ |
STREET-2 | 6 | Patryk S. | 1:00.483 | Honda S2000 |
STREET-2 | 5 | Patryk L. | 1:01.019 | Honda Civic |
STREET-2 | 4 | Jakub T. | 1:03.886 | Honda Integra Type R |
STREET-2 | 3 | Michał K. | 1:03.894 | Toyota GR86 |
STREET-2 | 2 | Leszek T. | 1:04.580 | Mitsubishi Fto |
STREET-2 | 1 | Karol K. | 1:08.283 | Subaru Forester S-Turbo |
STREET-2 | 0 | Michał J. | 1:08.773 | Toyota Celica |
STREET-2 | 0 | Arkadiusz M. | 1:09.210 | Toyota Celica |
STREET-2 | 0 | Maksymilian W. | 1:10.653 | Mazda Mx-5 |
STREET-2 | 0 | Cyprian R. | 1:12.685 | Suzuki Swift Sport IV |
STREET-2 | DNS | Łukasz K. | 00.000 | Toyota MR2 |