TIME ATTACK

DWIE RUNDY ZAWODÓW TIME ATTACK NA FESTIWALACH JAPFEST W 2024 ROKU

Jak co roku, festiwalowi JAPFEST towarzyszy jedna z najbardziej japońskich dyscyplin motorsportowych, czyli Time Attack. W tym roku przewidujemy DWIE RUNDY Time Attack. Pierwsza będzie miała miejsce 31 maja na Torze Krzywa. Druga, na pełnej pętli Toru Poznań 26 lipca, kiedy to będzie to wyjątkowa okazja zobaczyć najszybsze japońskie auta w akcji na pełnowymiarowym torze FIA z homologowanym pomiarem czasu okrążenia! Szczegółowy harmonogram dla zawodników opublikujemy na tydzień przed festiwalem, a uczestnicy otrzymają go na maila.

W tym roku szykujemy dla Was nie lada gratkę, dla której warto wziąć udział w obu edycjach Time Attack. Każde zawody będą miały te same klasy, w zależności od zajętej pozycji na koniec dnia będą przyznawane punkty. Dla kierowców, którzy z obu edycji zbiorą ich największą ilość, przewidziane są specjalne nagrody; a za zajęte P1 wręczony zostanie Puchar Japfest!!!

Przygotowaliśmy dla zawodników rywalizację w kilku klasach, w godzinach 09:00 – 15:00 w 15-minutowych sesjach.

Na zawody Time Attack wolnych jest tylko 80 miejscAby móc wziąć udział w TA, trzeba najpierw zakwalifikować się na JAPFEST (przejść pozytywnie selekcję) następnie decydować będzie kolejność wpłat zgodnie z informacjami, które otrzymacie mailowo po akceptacji waszego zgłoszenia.

Przewidujemy kilka klas, w zależności od napędu, ewentualnie pojemności samochodów, natomiast klasy wyłonimy, dopiero gdy uzbiera się pełna stawka zawodników – chcemy dopasować je tak aby uzyskać jak najbardziej wyrównaną rywalizację i równe szanse na nagrody dla wielu zawodników.

Na pewno przewidujemy utworzenie klasy PRO, gdzie walczyć będą samochody profesjonalnie przygotowane do wyścigów, także te niedopuszczone do ruchu publicznego, oklatkowane i jeżdżące na pełnym sliku wyścigowym.

Pula nagród dla zwycięzców zawodów JF TIME ATTACK przekroczy w tym roku kilkanaście tysięcy złotych!

STREET1 i STREET2

Samochody zdolne do legalnej jazdy po ulicy, posiadające większość elementów wewnętrznego i zewnętrznego poszycia, nie poddane znacznym modyfikacjom obniżającym ich wagę. Dozwolone są modyfikacje zawieszenia, fotele i pasy sportowe, rollbary - pod warunkiem zachowania elementów wnętrza. STREET-2 - auta o mocy do 250HP STREET-1 - auto o mocy > 250HP

PRO1 i PRO2

Samochody przygotowane do Track dayów, Time Attacku i Motorsportu (oklatkowane i/lub odelżone), samochody na niehomologowanych oponach (wymagana pełna klatka), posiadające pakiety aero (skrzydła, splittery itp) oraz samochody o bardzo wysokim stosunku mocy do masy.
O przydziale do klasy 1 lub 2 będzie decydował umowny stosunek mocy do masy samochodów - do 0,24 dla klasy 2 i powyżej 0,24 klasy 1 jednak zastrzegamy sobie możliwość przesunięć w dowolną stronę jeśli zajdzie taka potrzeba!

Wymogi techniczne dla samochodów i kierowców są dość proste:

  • Samochód nie może mieć wycieków, musi być w 1 kawałku i nie stwarzać zagrożenia dla uczestników i widzów.

  • Samochód wyjeżdżający na nitkę Toru Poznań nie może generować hałasu powyżej 96db – stosujemy silencery/dbkillery, dodatkowe tłumiki

  • Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask, zapięte pasy bezpieczeństwa oraz zamknięte szyby.

  • Każdy samochód musi posiadać przymocowaną i gotową do użycia gaśnicę.

  • W razie nie posiadania polisy OC (profesjonalne samochody sportowe), zawodnik zobowiązany jest posiadać własną polisę ubezpieczającą go na wypadek szkód wyrządzonych na mieniu osób trzecich.

  • Opony bez homologacji drogowej (sliki wyścigowe) – dozwolone są tylko dla aut z pełną klatką bezpieczeństwa i z automatu przesuwają auto do klasy PRO


Wyniki oraz punktacja Pucharu po pierwszej rundzie na JAPFEST 2024 Tor Krzywa

KLASAJF’24 ODTJZawodnikBest TMMarka i model
PRO-110Mateusz J.55.150Honda Civic
PRO-18Marcin S.56.141Honda Civic
PRO-16Dominik K.57.292Honda Civic VII
PRO-1DNSRafał K.00.000Mazda Mx-5
PRO-210Mateusz W.59.208Honda Civic EG3
PRO-28Artur K.59.213Honda INTEGRA
PRO-26Anna W.59.656Honda Civic
PRO-25Norbert B.1:01.249Honda Civic EP3
PRO-24Maksymilian K.1:02.588Toyota MR2 ZZW30
PRO-23Daniel P.1:03.124Nissan 100NX
PRO-22Robert W.1:03.446Honda Civic
PRO-2DNSMarcin U.00.000Subaru LEGACY
STREET-110Maciej K.59.760Honda Civic
STREET-18Michał C.1:01.320Nissan 350z
STREET-16Michał W.1:05.282Nissan 370Z
STREET-15Krzysztof M.1:05.491Mitsubishi Lancer Ralliart
STREET-14Marcin P.1:07.447Lexus IS350
STREET-13Paweł A.1:08.989Mitsubishi Evo Wagon GT
STREET-1DNFJerzy M.00.000Honda Civic
STREET-210Szczepan G.58.916Toyota Gt86
STREET-28Jędrzej D.59.772Subaru BRZ
STREET-26Patryk S.1:00.483Honda S2000
STREET-25Patryk L.1:01.019Honda Civic
STREET-24Jakub T.1:03.886Honda Integra Type R
STREET-23Michał K.1:03.894Toyota GR86
STREET-22Leszek T.1:04.580Mitsubishi Fto
STREET-21Karol K.1:08.283Subaru Forester S-Turbo
STREET-20Michał J.1:08.773Toyota Celica
STREET-20Arkadiusz M.1:09.210Toyota Celica
STREET-20Maksymilian W.1:10.653Mazda Mx-5
STREET-20Cyprian R.1:12.685Suzuki Swift Sport IV
STREET-2DNSŁukasz K.00.000Toyota MR2