TIME ATTACK

DWIE RUNDY ZAWODÓW TIME ATTACK NA FESTIWALACH JAPFEST W 2024 ROKU

Jak co roku, festiwalowi JAPFEST towarzyszy jedna z najbardziej japońskich dyscyplin motorsportowych, czyli Time Attack. W tym roku przewidujemy DWIE RUNDY Time Attack. Pierwsza będzie miała miejsce 31 maja na Torze Krzywa. Druga, na pełnej pętli Toru Poznań 26 lipca, kiedy to będzie to wyjątkowa okazja zobaczyć najszybsze japońskie auta w akcji na pełnowymiarowym torze FIA z homologowanym pomiarem czasu okrążenia! Szczegółowy harmonogram dla zawodników opublikujemy na tydzień przed festiwalem, a uczestnicy otrzymają go na maila.

W tym roku szykujemy dla Was nie lada gratkę, dla której warto wziąć udział w obu edycjach Time Attack. Każde zawody będą miały te same klasy, w zależności od zajętej pozycji na koniec dnia będą przyznawane punkty. Dla kierowców, którzy z obu edycji zbiorą ich największą ilość, przewidziane są specjalne nagrody; a za zajęte P1 wręczony zostanie Puchar Japfest!!!

Przygotowaliśmy dla zawodników rywalizację w kilku klasach, w godzinach 09:00 – 15:00 w 15-minutowych sesjach.

Na zawody Time Attack wolnych jest tylko 80 miejscAby móc wziąć udział w TA, trzeba najpierw zakwalifikować się na JAPFEST (przejść pozytywnie selekcję) następnie decydować będzie kolejność wpłat zgodnie z informacjami, które otrzymacie mailowo po akceptacji waszego zgłoszenia.

Przewidujemy kilka klas, w zależności od napędu, ewentualnie pojemności samochodów, natomiast klasy wyłonimy, dopiero gdy uzbiera się pełna stawka zawodników – chcemy dopasować je tak aby uzyskać jak najbardziej wyrównaną rywalizację i równe szanse na nagrody dla wielu zawodników.

Na pewno przewidujemy utworzenie klasy PRO, gdzie walczyć będą samochody profesjonalnie przygotowane do wyścigów, także te niedopuszczone do ruchu publicznego, oklatkowane i jeżdżące na pełnym sliku wyścigowym.

Pula nagród dla zwycięzców zawodów JF TIME ATTACK przekroczy w tym roku kilkanaście tysięcy złotych!

COMPACT

Lekkie wolnossące auta z napędem na jedną oś o mocy do 250HP - Honda Civic do 8gen włącznie, Miaty wolnossące, MR2, Celica, Prelude wolnossące, Toyota GT86/BRZ/GR86, RX8 - wolnossące

GT

Wszystkie większe cięższe auta do 400HP - Civic od 9gen w górę, Miata turbo, Supra, Skyline, Yaris GR, Subaru doładowane, Evo, 370Z/350Z, Lexusy, Hondy s2000.

PRO

Samochody przygotowane do Motorsportu (oklatkowane i/lub odelżone), samochody na niehomologowanych oponach, kierowcy o ponadprzeciętnych umiejętnościach znający dobrze tor, oraz samochody o dużym stosunku mocy do masy, Nissany GTR

Wymogi techniczne dla samochodów i kierowców są dość proste:

  • Samochód nie może mieć wycieków, musi być w 1 kawałku i nie stwarzać zagrożenia dla uczestników i widzów.

  • Samochód wyjeżdżający na nitkę Toru Poznań nie może generować hałasu powyżej 96db – stosujemy silencery/dbkillery, dodatkowe tłumiki

  • Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask, zapięte pasy bezpieczeństwa oraz zamknięte szyby.

  • Każdy samochód musi posiadać przymocowaną i gotową do użycia gaśnicę.

  • W razie nie posiadania polisy OC (profesjonalne samochody sportowe), zawodnik zobowiązany jest posiadać własną polisę ubezpieczającą go na wypadek szkód wyrządzonych na mieniu osób trzecich.

  • Opony bez homologacji drogowej (sliki wyścigowe) – dozwolone są tylko dla aut z pełną klatką bezpieczeństwa i z automatu przesuwają auto do klasy PRO