Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2025:
Zawody sportowe – Time Attack, Wyścig 1 Hour Endurance oraz
zawodów Japfest Drift Battle i Drift Taxi.
CZĘŚĆ I.
ZASADY UCZESTNICTWA W JAPFEST TIME ATTACK ORAZ ZAWODACH ENDURANCE
1.1 WARUNKI UCZESTNICTWA dla SAMOCHODÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ:
Samochód powinien posiadać ważne ubezpieczenie OC pojazdu.
Samochód musi mieć założone wszystkie przewidziane przez producenta elementy karoserii takie jak – zderzaki, maska, drzwi, błotniki, dach.
Samochód nie może mieć jakichkolwiek wycieków.
Samochód nie może stwarzać jakiegokolwiek zagrożenia zarówno dla środowiska jak i osób przebywających na wydarzeniu JAPFEST 2025.
Samochód musi być wyposażony w gotową do użycia gaśnicę przymocowaną na stałe w łatwo dostępnym dla kierowcy miejscu.
Samochód musi być wyposażony w szklaną szybę przednią oraz musi posiadać szyby boczne (mogą być to szyby odelżone z poliwęglanu). Dopuszcza się brak szyby bocznej jeśli samochód ma zainstalowane boczne homologowane siatki bezpieczeństwa.
Samochód musi mieć zamontowane uchwyty holownicze tzw. haki lub ucha z przodu oraz z tyłu pojazdu.
Samochód nie może generować hałasu o natężeniu większym jak 96db.
1.2 WARUNKI UCZESTNICTWA dla KIEROWCÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ W ZAWODACH:
Kierowca musi posiadać ważne Prawo Jazdy.
Kierowca musi być pełnoletni.
Kierowca nie może być pod wpływem alkoholu, narkotyków, leków bądź jakichkolwiek innych środków wpływających na zachowanie się podczas kierowania pojazdem.
Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych.
Kierowca musi mieć założone pełne obuwie – nie jest dopuszczona jazda w obuwiu typu klapki lub sandały.
Kierowca musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa – fabryczne 3 punktowe lub 4-5-6 punktowe pasy szelkowe.
Dopuszcza się jazdy z pasażerem lub instruktorem w trakcie TIME ATTACK. Pasażer musi mieć założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych.
1.3. TANKOWANIE SAMOCHODÓW PODCZAS WYŚCIGU 1 HOUR ENDURANCE
Dozwolone jest tankowanie tylko w strefie tankowania na końcu PIT LANE po prawej stronie.
Tankowanie jest możliwe tylko do zewnętrznego wlewu paliwa. Nie ma możliwości tankowania samochodu bezpośrednio do baku wewnątrz auta tzw. bezpieczne baki / fuel cell. Auta z bakiem tego typu będą dopuszczone do zawodów jednak nie mogą być zatankowane wewnątrz auta w trakcie wyścigu.
Tankowanie jest możliwe tylko za pomocą kanistrów wyposażonych w przewód doprowadzający paliwo z kanistra bezpośrednio do wlewu – surowo zabronione jest używanie lejków do paliwa!
Osoby tankujące paliwo muszą mieć na sobie odzież z długim rękawem długą nogawką, pełne obuwie, na głowach niepalne balaklawy i/lub zamknięte kaski.
Do zatankowania auta potrzebne są dwie osoby – jedna osoba wlewa paliwo, druga osoba trzyma w rękach gotową do użycia odbezpieczoną co najmniej 2KG gaśnicę przeciwpożarową.
Aby rozpocząć tankowanie samochód musi mieć wyłączony silnik, kierowca musi mieć rozpięte pasy oraz otwarte drzwi.
Nie zastosowanie się do zasad tankowania paliwa oznacza dyskwalifikację z wyścigu.
1.4 KLASYFIKACJA W ZAWODACH
Organizator zastrzega sobie prawo do podzielenia zawodników na klasy zgodnie z zadeklarowaną mocą, wagą oraz przygotowaniem technicznym samochodów uczestników na klasy – Street-2, Street-1, Pro-2 oraz Pro-1.
Podział na klasy jest całkowicie umowny i dostosowany do stawki zgłoszonych samochodów:
1. DYWIZJA STREET – Samochody zdolne do legalnej jazdy po ulicy, posiadające większość elementów wewnętrznego i zewnętrznego poszycia, nie poddane znacznym modyfikacjom obniżającym ich wagę. Dozwolone są modyfikacje zawieszenia, fotele i pasy sportowe, rollbary – pod warunkiem zachowania elementów wnętrza. Klasa STREET-2 – auta o mocy do 250HP
Klasa STREET-1 – auto o mocy > 250HP
2. DYWIZJA PRO – Samochody przygotowane do Motorsportu (oklatkowane i/lub odelżone), samochody na niehomologowanych oponach (wymagana pełna klatka), posiadające pakiety aero (skrzydła, splittery itp) oraz samochody o bardzo wysokim stosunku mocy do masy.
O przydziale do klasy 1 lub 2 będzie decydował umowny stosunek mocy do masy samochodów
Klasa PRO-2 auta ze stosunkiem do 0.24
Klasa PRO-1 auta powyżej 0,24
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany klasyfikacji oraz przesunięcia zawodnika w trakcie trwania zawodów jeśli posiądzie wiedzę na mocy której uzna takie rozwiązanie za sprawiedliwsze dla większości uczestników zawodów. Celem organizatora w podziale na klasy jest aby jak największa ilość uczestników w obrębie danej klasy miała szanse na podium, a podział oparty jest o faktyczny potencjał danego modelu samochodu na danym torze wyścigowym.
2. ZASTOSOWANIE OPON DO ZAWODÓW TIME ATTACK ORAZ WYŚCIGU 1 HOUR ENDURANCE
Dozwolone jest użycie każdej opony z homologacją drogową “E” uznawaną na terytorium Unii Europejskiej.
Użycie niehomologowanej opony – w tym tzw. gładki slik wyścigowy – jest możliwe tylko jeśli samochód posiada pełną klatkę bezpieczeństwa zgodną z załącznikiem J. Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA
Użycie niehomologowanej opony automatycznie przenosi samochód i zawodnika do najwyższej klasy “PRO”.
3. PRZEBIEG ZAWODÓW TIME ATTACK
3.1 WYPRZEDZANIE
Wyprzedzanie innego samochodu na torze jest możliwe na prostych.
Wyprzedzanie innego samochodu w zakręcie jest możliwe tylko pod warunkiem zasygnalizowania przez wyprzedzanego zgody na wyprzedzenie, oraz zjechania przez wyprzedzanego z prawidłowego toru wyścigowej jazdy.
Wyprzedzanie w zakręcie innego zawodnika bez jego wiedzy i sygnalizacji jest surowo zabronione i może być ukarane każdorazowo grzywną 1000zł oraz wykluczeniem z zawodów.
Zabronione jest wyprzedzanie gdy sygnalizowana jest żółta lub czerwona flaga na torze, zarówno za pomocą flag jak i tablic ledowych w kolorze żółtym lub czerwonym.
3.2. ODPOWIEDZIALNOŚĆ FINANSOWA ZA SPOWODOWANIE WYPADKU
W przypadku spowodowania wypadku w wyniku wyprzedzania innego samochodu w zakręcie, lub złamania zasad zawodów, regulaminu Toru Poznań, kierowca wyprzedzający który doprowadził do zniszczenia samochodu wyprzedzanego – pokryje koszta naprawy zniszczonego przez niego samochodu do kwoty nie wyższej jak 10.000zł.
4. PRZEBIEG WYŚCIGU 1 HOUR ENDURANCE
4.1 UDZIAŁ W WYŚCIGU
Aby zakwalifikować się do wyścigu należy:
Być zakwalifikowanym i opłaconym uczestnikiem Festiwalu Japfest 2025.
Wziąć udział w zawodach Time Attack na Japfest 2025 Tor Poznań w dniu 18 lipca 2025.
Dodatkowo Opłacić udział w wyścigu 1h Endurance.
Do udziału w wyścigu zakwalifikuje się 20 kierowców z najlepszym czasem wśród wszystkich zgłoszonych do udziału.
Lista zawodników, którzy zakwalifikowali się do udziału w wyścigu Endurance zostanie ogłoszona na obowiązkowej odprawie.
4.2 ODPRAWA
Odprawa do wyścigu jest obowiązkowa i potwierdzona obecnością – odbiór opaski pozwalającej na wyjazd z paddocku.
Niestawienie się na odprawę oznacza dyskwalifikację.
Odprawa odbędzie się o g. 15:30 w piątek 18 lipca 2025 w biurze zawodów w garażu budynku Wieży budynku wieży Toru Poznań.
4.3 WYJAZD NA TOR
Wyjazd do ustawienia się na pola startowe jest możliwy od 16:00
Wyjazd możliwy po okazaniu opaski startowej potwierdzającej odbycie odprawy, w kasku, zapiętych pasach.
Na okrążeniu wyjazdowym do pól startowych obowiązuje zakaz wyprzedzania.
4.4 POZYCJA NA POLACH STARTOWYCH
Pozycja na polach startowych wyścigu zależy od najlepszego czasu osiągniętego w zawodach Time Attack w piątek 18 lipca 2025.
4.5 START WYŚCIGU
Po sygnalizacji zieloną flagą samochody ustawione na polach startowych ruszają za Safety Car’em na okrążenie pokazowe.
Na okrążeniu pokazowym obowiązuje zakaz wyprzedzania.
Na koniec okrążenia pokazowego wszyscy kierowcy muszą zjechać za Safety Car do pitlane
Po sygnalizacji zieloną flagą samochody ruszają za Safety Car’em z PIT LANE na okrążenie formujące.
Na okrążeniu formującym obowiązuje zakaz wyprzedzania.
Na koniec okrążenia formującego Safety Car zjedzie do pitlane, a wyścig rozpocznie się i wyprzedzanie będzie możliwe gdy na semaforach na bramie START/META zapalą się zielone światła.
4.6 OBOWIĄZKOWY PITSTOP
W ciągu wyścigu należy obowiązkowo jeden raz zjechać na pit stop o długości minimum 2 minuty (120 sekund) liczone od przekroczenia linii wjazdu do przekroczenia linii wyjazdu z pitlane.
W PITLANE obowiązuje limit prędkości 30kmh
4.7 KARY ZA NIEPRZESTRZEGANIE ZASAD WYŚCIGU:
kara Drive Through – obowiązkowy przejazd 30kmh przez pitlane
kara STOP GO – obowiązkowy przejazd z zatrzymaniem w pitlanie
dyskwalifikacja
4.8 WYPRZEDZANIE PODCZAS WYŚCIGU
Wyprzedzanie innego samochodu na torze jest możliwe na prostych.
Wyprzedzanie innego samochodu w zakręcie jest możliwe tylko pod warunkiem zasygnalizowania przez wyprzedzanego zgody na wyprzedzenie, oraz zjechania przez wyprzedzanego z prawidłowego toru wyścigowej jazdy.
Wyprzedzanie w zakręcie innego zawodnika bez jego wiedzy i sygnalizacji jest surowo zabronione i może być ukarane każdorazowo grzywną 1000zł oraz wykluczeniem z zawodów.
Zabronione jest wyprzedzanie gdy sygnalizowana jest żółta lub czerwona flaga na torze, zarówno za pomocą flag jak i tablic ledowych w kolorze żółtym lub czerwonym.
4.9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ FINANSOWA ZA SPOWODOWANIE WYPADKU
W przypadku spowodowania wypadku w wyniku wyprzedzania innego samochodu w zakręcie, lub złamania zasad zawodów, regulaminu Toru Poznań, kierowca wyprzedzający który doprowadził do zniszczenia samochodu wyprzedzanego – pokryje koszta naprawy zniszczonego przez niego samochodu do kwoty nie wyższej jak 10.000zł.
5. PROTESTY
Każdy uczestniczący zawodnik ma prawo wnieść swój sprzeciw wobec zaistniałych na torze sytuacji, niesportowego zachowania rywali, prób oszustw czy niewłaściwie zinterpretowany wyników.
Protest taki musi być skierowany do organizatorów nie dalej niż 30 minut od zakończenia zawodów lub zaistnienia zdarzenia.
Organizator pozostawia sobie prawo do interpretacji protestu oraz zaistniałych sytuacji w oparciu o wiedzę oraz spostrzeżenia zarówno własne, jak i obsługi i współorganizatorów wydarzenia, w tym sędziów, funkcjonariuszy ochrony, innych uczestników.
6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ, POKRYCIE SZKÓD
Każdy uczestnik bierze na siebie pełną odpowiedzialność za szkody na mieniu organizatora oraz mieniu osób trzecich na terenie imprezy a także szkody na infrastrukturze obiektu na którym sa przeprowadzane zawody.
Uszkodzenie infrastruktury toru – np. barier bezpieczeństwa, ogrodzeń, czy elementów systemu pomiarowego w tym kostki pomiarowej – wiąże się z pełnym pokryciem kosztów naprawy lub wymiany na nowe tych elementów.
Każdy uczestnik jest świadomy ryzyka utraty zdrowia lub życia biorąc uwagę w próbach sportowych na torze wyścigowym podczas trwania imprezy JAPFEST 2025 i nie będzie dochodził żadnych roszczeń do organizatora imprezy JAPFEST 2025.
Osoby organizujące Imprezę nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek działania lub zaniechania uczestników Imprezy względem siebie nawzajem ani osób trzecich w trakcie Imprezy w żadnym zakresie.
Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2025:
Zawody sportowe – Time Attack, Wyścig 1 Hour Endurance oraz
zawodów Japfest Drift Battle i Drift Taxi.
CZĘŚĆ II
Regulamin przejazdów JAPFEST DRIFT BATTLE
§1 PRZEPISY OGÓLNE
1. Regulamin przejazdów pokazowych JAPFEST DRIFT BATTLE (zwany dalej: „Regulaminem”) określa zasady uczestnictwa w przejazdach pokazowych JAPFEST DRIFT BATTLE (zwany dalej: „DRIFT BATTLE”) po torze do driftu podczas JAPFEST 2025 na terenie Tor Poznań przy ulicy Wyścigowej 3 w dniach 19-20.07.2025.
2. Organizator przejazdów pokazowych DRIFT BATTLE zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie nie później, niż na 3 dni przed zawodami.
3. Poprzez fakt uczestnictwa w DRIFT BATTLE i podpisanie formularza uczestnictwa kierowca akceptuje treść niniejszego Regulaminu i jego wszystkie postanowienia.
§2 ORGANIZATOR I KOORDYNATOR
1. Organizatorem przejazdów pokazowych DRIFT BATTLE jest firma: EBISU STUDIO Michał Jakubek, ul. Przyjaźni 101/11 53-030 Wrocław, NIP 898 204 86 55 zwana dalej Organizatorem.
2. Organizator jest odpowiedzialny za przeprowadzenie przejazdów pokazowych DRIFT BATTLE zgodnie z niniejszym Regulaminem.
3. Organizator wyznacza następujące osoby będące odpowiedzialne za nadzorowanie przebiegu DRIFT BATTLE:
* Koordynator główny: Tomasz Piecuch.
* Koordynator startowy: Igor Pawłowicz,
* Koordynator Drift Taxi: Paweł Bednarz.
§3 ZGŁOSZENIA DO PRZEJAZDÓW
1. Do udziału w DRIFT BATTLE będą dopuszczeni kierowcy, którzy:
* Dokonają zgłoszenia za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej www.japfest.pl,
* po uzyskaniu akceptacji Organizatora opłacą udział w wydarzeniu JAPFEST 2025 na Torze Poznań;
* przeprowadzą samodzielną kontrolę stanu swojego samochodu oraz podpiszą formularz i akceptację niniejszego Regulaminu w dniu wydarzenia;
* Posiadają ważne prawo jazdy kategorii B lub licencję FIA;
2. Kierowcy zgłoszeni do DRIFT BATTLE muszą liczyć się z możliwością wykluczenia ich z przejazdów w każdym momencie ich trwania, jeśli w ocenie Organizatora lub Koordynatorów będą stwarzać zagrożenie dla siebie lub osób trzecich.
§4 WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA
1. Pojazdy uczestniczące.
* Dozwolony jest wyłącznie napęd tylny (RWD).
* Samochody z nadwoziem otwartym (cabrio) obowiązkowo muszą w czasie zawodów mieć zamknięty dach.
2. Zasady modyfikowania pojazdów.
* Samochód musi posiadać układ wydechowy zakończony tłumikiem.
* Wszelkiego rodzaju wycieki płynów z samochodu są niedopuszczalne.
* Światła stopu oraz awaryjne muszą być sprawne. Jeżeli kierowca zrezygnuje ze stosowania świateł przednich, musi w ich miejsce zamontować zaślepki w taki sposób, aby nie pozostawić odsłoniętych ostrych krawędzi, które mogą stanowić zagrożenie.
3. Przepisy bezpieczeństwa.
* Samochód musi posiadać sprawną gaśnicę zamocowaną na stałe w łatwo dostępnym miejscu.
* Akumulator musi być zamocowany na stałe, klema „dodatnia” osłonięta.
* Podczas przejazdów, zarówno okno kierowcy, jak i pasażera, a także „szyberdach” muszą pozostać zamknięte.
* Jeżeli samochód posiada fabryczne miejsce na zainstalowanie uchwytów holowniczych powinny one być zainstalowane na czas przejazdów DRIFT BATTLE.
* W czasie zawodów kierowcy muszą używać zapiętych pasów bezpieczeństwa.
* Kierowcy oraz każdy z pasażerów musi posiadać kask, który musi być założony na głowę i zapięty, przez cały czas, w którym samochód znajduje się na terenie toru.
* W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne i niebezpieczne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy lub pasażera.
* Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia korzystania z toru przez kierowcę, którego pojazd nie spełnia wymogów bezpieczeństwa i zasad niniejszego Regulaminu.
4. Oznakowanie samochodów.
* Kierowcy zobowiązani są do umieszczenia naklejek sponsorów w określonych przez organizatora miejscach na nadwoziu samochodu. Naklejki muszą tam pozostać przez cały czas trwania przejazdów pod groźbą dyskwalifikacji.
* Naklejki z numerem strefy uprawniające do wjazdu na teren toru muszą być naklejone na szybie czołowej lub zgodnie z wytycznymi Organizatora.
* Naklejki zostaną przekazane kierowcom po pomyślnym przejściu badań technicznych.
5. W dniu 18.05.2025 przeprowadzone zostanie badanie techniczne samochodów zgłoszonych do przejazdów. Badanie zostanie przeprowadzone przez osoby wyznaczone przez Organizatora. Każdy samochód, który przejdzie pomyślnie badanie techniczne otrzyma naklejkę z numerem startowym, bez której nie będzie dopuszczony do wjazdu na tor.
§5 PARK MASZYN
1. Zawodnik biorący udział w przejazdach DRIFT BATTLE ma prawo do bezpłatnego skorzystania z miejsca w parku maszyn.
2. Zawodnik obejmuje wyznaczone i wskazane przez Organizatora miejsce w parku maszyn, przeznaczone na stanowisko serwisowe zawodnika.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do ścisłego wskazania sposobu ustawienia stanowiska serwisowego oraz pojazdów.
4. Zawodnik, mechanicy oraz team zawodnika są zobowiązani do utrzymania porządku i czystości w parku maszyn, ze szczególnym uwzględnieniem stanowiska serwisowego oraz bliskiej okolicy stanowiska serwisowego.
5. Obowiązkiem zawodnika jest używanie mat ekologicznych chroniących grunt w miejscach serwisu pojazdów. Wymiary maty ekologicznej muszą być nie mniejsze niż długość i szerokość samochodu. Nieprzestrzeganie tego obowiązku przez zawodnika jest zagrożone karą w wysokości 1000 zł oraz usunięciem z zawodów.
6. Zawodnik po opuszczeniu miejsca w parku maszyn, jest zobowiązany do pozostawienia swojego miejsca w czystości i porządku, w szczególności do zabrania zużytych opon, odpady komunalne powinny być umieszczone w specjalnie do tego przygotowanych kontenerach na śmieci.
7. W przypadku pozostawienia przez zawodnika w parku maszyn opon, Organizator ma prawo do nałożenia na zawodnika kary porządkowej w wysokości do 1000 zł.
8. Za bezpieczeństwo i postępowanie mechanika oraz teamu zawodnika odpowiada zawodnik.
9. Stanowisko serwisowe w parku maszyn musi być wyposażone w co najmniej jedną sprawną gaśnicę proszkową o pojemności min. 4kg, umieszczoną w łatwo dostępnym miejscu.
10. Na terenie JAPFEST 2025 obowiązuje całkowity zakaz buksowania kołami („palenia gumy”) w szczególności na białych płytach poślizgowych występujących na terenie obiektu oraz parku maszyn. Każdorazowe naruszenie tego punktu tj. §5 pkt. 10 skutkuje nałożeniem kary pieniężnej w wysokości 5000 zł.
§6 PRZEBIEG DRIFT BATTLE
1. Celem przejazdów pokazowych DRIFT BATTLE jest pokonanie sekcji zakrętów stanowiących trasę Drift Battle w celu zaprezentowania pojazdów w ruchu przed szerszą publicznością.
2. Kierowca samochodu biorący udział w przejazdach DRIFT BATTLE zobowiązany jest do pokonania trasy w sposób wyznaczony i określony przez Organizatora oraz w kierunku wyznaczonym przez Organizatora, sposób ten zostanie przedstawiony podczas obowiązkowej odprawy bezpieczeństwa. Wykraczanie poza trasę wytyczoną przez organizatora jest niedozwolone i uznawane za bezpośrednie zagrożenie życia i zdrowia dla wszystkich osób przebywających na terenie Toru Poznań.
3. Kierowcy biorący udział w DRIFT BATTLE są zobligowani, pod rygorem wykluczenia z przejazdów, do wzięcia udziału w obowiązkowej odprawie bezpieczeństwa pod sceną główną lub w innym miejscu wyznaczonym przez Organizatora, które zostanie przekazane kierowcom. Na odprawie bezpieczeństwa Organizator informuje kierowców o kierunku i sposobie pokonywania trasy przejazdów, punktacji, zasadach bezpieczeństwa.
4. Zawodnik zobowiązany jest punktualnego stawienia się i uczestnictwa we wszystkich briefingach odbywających się w trakcie zawodów, zarówno tych podanych w harmonogramie, jak i ogłoszonych w oficjalnych komunikatach:
* sobota 19.07.2025 o godzinie 09:30;
* niedziela 20.07.2025 o godzinie 09:30.
5. Przejazdy DRIFT BATTLE będą odbywać się zgodnie z poniższym harmonogramem:
* sobota 19.07.2025 w godzinach od 10:00 do 18:00;
* niedziela 20.07.2025 w godzinach od 10:00 do 14:30;
6. W wyjątkowych sytuacjach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany godziny przejazdów DRIFT BATTLE określonych w harmonogramie przejazdów.
7. Podczas przejazdów nie jest dokonywany pomiar czasu.
8. Wjazd na teren toru następuje przez park maszyn. Ustawienie się w kolejce do startu wymaga przejazdu przez strefę Drift Taxi.
9. Podczas przejazdów w pojeździe mogą przebywać pasażerowie.
10. Wszystkie osoby przebywające w pojeździe muszą złożyć i podpisać pisemne oświadczenie uczestnictwa w przejazdach, które jest dostępne w namiocie Organizatora, w którym odbywają się zapisy. Zabronione jest przewożenie pasażerów, którzy nie złożyli ww. oświadczeń.
11. Wszystkie osoby przebywające w pojeździe muszą mieć założony i zapięty kask bezpieczeństwa oraz zapięte pasy bezpieczeństwa.
12. Rozpoczęcie, kolejność przejazdów DRIFT BATTLE oraz zmiany w organizacji przejazdów określają oficjalne komunikaty oraz harmonogram przejazdów.
13. Sygnał do startu daje Koordynator Startowy lub osoba wydelegowana.
* Flaga czerwona oznacza zakaz dalszej jazdy.
* Flaga zielona oznacza możliwość dalszej jazdy.
14. Kierowca zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania poleceń Koordynatora startowego oraz osób delegowanych przez niego lub Organizatora na torze. Niestosowanie się do sygnałów wydawanych Koordynatora Startowego lub osób wydelegowanych grozi upomnieniem, karą porządkową w wysokości do 500 zł oraz w ostateczności wykluczeniem z przejazdów DRIFT BATTLE.
§7 KARY PORZĄDKOWE
1. W przypadku naruszenia zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach Organizator ma prawo nałożyć na zawodnika następujące kary regulaminowe:
– Upomnienie słowne.
– Kara pieniężna w wysokości ustalonej indywidualnie przez Organizatora, nie wyższa, niż 1000 zł.
– Wykluczenie z przejazdów DRIFT BATTLE.
§8 ZEZWOLENIA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ,
UBEZPIECZENIA, PRAWO DO WIZERUNKU
1. Każdy z uczestników DRIFT BATTLE bierze w nich udział na własną odpowiedzialność. Organizator nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności za uszkodzenie ciała lub mienia stanowiącego własność zawodników, kierowców, pomocników i osób trzecich. Każdy uczestnik będzie wyłącznie odpowiedzialny za swoje czyny i zachowania i musi posiadać ubezpieczenie w zakresie OC i NW (zalecane jest AC z ryzykiem sportowym).
2. Każdy z uczestników DRIFT BATTLE bierze na siebie finansową odpowiedzialność za jakiekolwiek uszkodzenie infrastruktury, która została udostępniona przez Organizatora. W sytuacji uszkodzenia jakiegokolwiek elementu infrastruktury uczestnik jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia się do biura JAPFEST 2025 celem uiszczenia opłaty w formie gotówkowej za uszkodzone mienie. Przykładowe koszty uszkodzenia:
* barierka aluminiowa – 350zł/szt.
* płot ażurowy – 300zł/szt.
* separator drogowy – 150zł/szt.
3. Przy wszelkich uszkodzeniach, których kosztów nie będzie można ustalić niezwłocznie po ich zaistnieniu, będzie dokonywana dokumentacja fotograficzna. . Podczas imprezy JAPFEST 2025 osoba, która dokonała uszkodzenia mienia złoży pisemną deklarację o uregulowaniu kosztów uszkodzeń, natomiast Organizator deklaruje się przedstawić wycenę kosztów naprawy i/lub zakupu nowych elementów w możliwie najkrótszym czasie. Jeżeli będzie możliwość dokonania wyceny poniesionych start i uszkodzeń podczas trwania imprezy, Organizator bądź osoba wydelegowana przez Organizatora przedstawi kosztorys, a następnie osoba odpowiedzialna za uszkodzenie mienia, uiści w formie gotówkowej kwotę wskazanych kosztów napraw i/lub zakupu nowych elementów. W przeciwnym wypadku Organizator wezwie do uregulowania należności w formie elektronicznie i/lub listownej, a wpłatę za uszkodzone mienie należy wówczas uiścić na wskazane przez Organizatora konto.
4. Podpisując zgłoszenie do DRIFT BATTLE każdy uczestnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań mogących wyniknąć w związku z wypadkami, które mogą się przytrafić osobom lub ich pomocnikom i mechanikom podczas przejazdu z miejsca parkowania na trasę i z powrotem. Zrzeczenie stosuje się do Organizatora oraz wszystkich osób reprezentujących go oraz zatrudnionych przez organizatora do pomocy przy organizacji zawodów oraz JAPFEST 2025.
5. Podpisując zgłoszenie do zawodów każdy uczestnik DRIFT BATTLE wyraża zgodę na utrwalenie i eksploatację swojego wizerunku i podobizn oraz zamieszczenie ich we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych (w tym wydawnictwach poligraficznych i Internecie).
§9 PRZEPISY KOŃCOWE
1. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator i kierownictwo zawodów nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, zawodników) w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania zawodów.
2. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody od osoby, która jej dokonała.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego Regulaminu. Aktualna treść Regulaminu zostanie udostępniona w trakcie imprezy.
4. Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się przepisom właściwych regulaminów, poleceniom i instrukcjom wydawanym przez organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby upoważnione przez Organizatora.
5. Kierowca jest zobowiązany do niespożywania alkoholu i innych zakazanych przez prawo środków przynajmniej na 48 godzin przed i w trakcie trwania przejazdów.
6. Kierowca jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 10 km/h na terenie imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa innych uczestników imprezy.
7. Kierowcy poruszający się pojazdami poza wyznaczonym torem, na którym odbywają się przejazdy, są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
8. Uczestnicy startują w przejazdach pokazowych DRIFT BATTLE na własną odpowiedzialność z pełną świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator, władze i kierownictwo zawodów nie odpowiadają za szkody spowodowane przez zawodników wobec osób trzecich, jak również nie biorą na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych zawodników lub ich mienia.
Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2025:
Zawody sportowe – Time Attack, Wyścig 1 Hour Endurance oraz
zawodów Japfest Drift Battle i Drift Taxi.
CZĘŚĆ III
ZASADY UCZESTNICTWA W PRZEJAZDACH JAPFEST DRIFT TAXI
§1 ZASADY OGÓLNE przejazdów DRIFT TAXI:
1. Organizator podczas festiwalu JAPFEST 2025 przewiduje przejazdy DRIFT TAXI na trasie drift:
– w sobotę 19.07.2025 w godzinach 10:00-18:00
– w niedzielę 20.07.2025 w godzinach 10:00-14:30
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany godzin przejazdów, co zostanie zakomunikowane w trakcie imprezy.
2. Kierowca biorący udział w przejazdach DRIFT TAXI zobowiązany jest do pokonania trasy w sposób wyznaczony i określony przez Organizatora oraz w kierunku wyznaczonym przez Organizatora, sposób ten zostanie przedstawiony podczas obowiązkowej odprawy bezpieczeństwa. Wykraczanie poza trasę wytyczoną przez organizatora jest niedozwolone i uznawane za bezpośrednie zagrożenie życia i zdrowia dla wszystkich osób przebywających na terenie Toru Poznań podczas imprezy JAPFEST.
2. Organizator przewiduje odprawę w sobotę 19.07.2025 o godzinie 09:30 oraz w niedzielę 20.07.2025 o godzinie 09:30.
Odprawa jest obowiązkowa dla każdego kierowcy biorącego udział w przejazdach DRIFT TAXI.
3. Kierowca odbywający przejazdy na trasie drift ponosi odpowiedzialność za stan techniczny swojego pojazdu.
4. Wykonywanie przejazdów na trasie wyznaczonej do driftu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu JAPFEST 2025 japfest.pl/regulamin oraz regulaminu uzupełniającego japfest.pl/regulamin-uzupelniajacy.
§2 WARUNKI UCZESTNICTWA dla SAMOCHODÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w przejazdach DRIFT TAXI:
1. Samochód nie może mieć jakichkolwiek wycieków.
2. Samochód nie może stwarzać jakiegokolwiek zagrożenia zarówno dla środowiska jak i osób przebywających na wydarzeniu JAPFEST 2025.
3. Samochód musi być wyposażony w gotową do użycia gaśnicę przymocowaną na stałe w łatwo dostępnym dla kierowcy miejscu.
4. Samochód musi być wyposażony w szklaną szybę przednią oraz musi posiadać szyby boczne (mogą być to szyby odelżone z poliwęglanu). Dopuszcza się brak szyby bocznej, jeśli samochód ma zainstalowane boczne homologowane siatki bezpieczeństwa.
5. Samochód musi mieć zamontowane uchwyty holownicze tzw. haki lub ucha z przodu oraz z tyłu pojazdu.
6. Samochód wykonujący przejazdy DRIFT TAXI musi posiadać klatkę bezpieczeństwa oraz kubełkowy fotel kierowcy oraz pasażera. Fotel pasażera musi posiadać zabezpieczenie w postaci szelkowych pasów bezpieczeństwa 3- lub więcej punktowych. Szerokość pasów po stronie pasażera musi wynosić minimum 2 cale.
7. Samochód podczas wykonywania przejazdu musi mieć zamknięte szyby oraz dach w przypadku samochodów typu cabrio.
8. Samochód nie może generować hałasu o natężeniu większym jak 96db.
§3 WARUNKI UCZESTNICTWA dla KIEROWCÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w przejazdach DRIFT TAXI:
1. Kierowca musi posiadać ważne prawo jazdy kat. B.
2. Kierowca musi być pełnoletni.
3. Kierowca nie może być pod wpływem alkoholu, narkotyków, leków bądź jakichkolwiek innych środków odurzających wpływających na zachowanie podczas kierowania pojazdem.
4. Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych.
5. Kierowca musi mieć założone pełne obuwie – nie jest dopuszczona jazda w obuwiu typu klapki lub sandały.
6. Kierowca musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa – fabryczne 3 punktowe lub 4-5-6 punktowe pasy szelkowe.
7. Dopuszcza się jazdy z pasażerem pod warunkiem posiadania przez kierowca, który chce wykonać przejazd DRIFT TAXI z pasażerem, dodatkowego kasku dla pasażera.
8. Pasażer musi mieć założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych, założone i zapięte pasy bezpieczeństwa.
9. Szyba od strony pasażera musi być zamknięta, ew. musi być założona i zapięta homologowana siatka bezpieczeństwa w oknie.
10. Kierowca musi bezwzględnie stosować się wskazań flagowego.
§4 ZASADY OGÓLNE UCZESTNICTWA dla PASAŻERÓW w przejazdach DRIFT TAXI:
1. DRIFT TAXI dozwolone jest wyłącznie w samochodach, które spełniają warunki techniczne zgodnie z regulaminem, w tym przeszły badania techniczne i otrzymały akceptację Organizatora.
2. Miejsce wsiadania do pojazdów w trakcie DRIFT TAXI znajduje się w części końcowej toru, przy namiocie oznaczonym DRIFT TAXI.
3. Każda osoba korzystająca z przejazdów DRIFT TAXI jako pasażer na terenie toru wyznaczonego do driftu robi to na własne ryzyko i własną odpowiedzialność akceptuje ryzyko utraty zdrowia lub życia, a także zniszczenia mienia (np. ubrań, posiadanych urządzeń elektronicznych i innych posiadanych w trakcie przejazdu).
4. Każda osoba korzystająca z przejazdów po torze w razie zaistnienia wypadku bądź każdego innego zdarzenia, podczas którego zostanie poszkodowana w jakikolwiek sposób, nie będzie zgłaszać żadnych roszczeń do osób organizujących imprezę ani osób z nimi współdziałających w trakcie trwania imprezy,
5. Korzystanie z przejazdów z zawodnikiem na trasie wyznaczonej do driftu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu JAPFEST 2025 japfest.pl/regulamin oraz regulaminu uzupełniającego japfest.pl/regulamin-uzupelniajacy poprzez złożenie stosownych oświadczeń dostępnych w namiocie Organizatora.
§5 WARUNKI UCZESTNICTWA dla PASAŻERÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w DRIFT TAXI:
1. Pasażer aby skorzystać z przejazdu musi wykupić talon na przejazd z zawodnikiem DRIFT TAXI w namiocie Organizatora.
2. Dostępne są dwa typy przejazdu: przejazd regularny oraz przejazd regularny z możliwością wyboru samochodu, który wykonuje przejazdy DRIFT TAXI.
3. Pasażer DRIFT TAXI musi być pełnoletni, możliwe jest wykonanie przejazdu osób młodszych za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych i na ich odpowiedzialność.
4. Pasażer DRIFT TAXI musi mieć co najmniej 150 cm wzrostu.
5. Pasażer po wejściu do pojazdu przekazuje kierowcy talon za przejazd.
6. Pasażer musi mieć założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych, założone i zapięte pasy bezpieczeństwa.