Regulamin uzupełniający JAPFEST 2025 ODTJ Tomaszowo

Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2025:
Przejazdy pokazowe/sportowe – PowerSPRINT, Japfest Drift Battle i Drift Taxi.

CZĘŚĆ I
Regulamin Przejazdów pokazowych JAPFEST PowerSPRINT

§1 PRZEPISY OGÓLNE
1. Regulamin przejazdów pokazowych Power SPRINT (zwany dalej Regulaminem) określa zasady uczestnictwa w przejazdach pokazowych Power SPRINT (zwany dalej Power SPRINT ) po torze Power Sprint (zwanym dalej Torem) podczas JAPFEST na terenie ODTJ Tomaszowo przy ulicy Leśnej 20 w Tomaszowie w dniu 31.05.2025.
2. Organizator przejazdów pokazowych Power SPRINT zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie nie później, niż na 3 dni przed zawodami.
3. Poprzez fakt uczestnictwa w PowerSPRINT i podpisanie formularza uczestnictwa kierowca akceptuje treść niniejszego Regulaminu i jego wszystkie postanowienia.

§2 ORGANIZATOR I KOORDYNATOR
1. Organizatorem przejazdów pokazowych Power SPRINT jest: EBISU STUDIO Michał Jakubek, ul. Przyjaźni 101/11 53-030 Wrocław, NIP 8982048655 zwany dalej Organizatorem.
2. Organizator jest odpowiedzialny za przeprowadzenie przejazdów pokazowych Power SPRINT zgodnie z niniejszym Regulaminem.
3. Organizator wyznacza następujące osoby będące odpowiedzialne za nadzorowanie przebiegu Power SPRINT:
* Koordynator główny: Michał Jakubek, Igor Pawłowicz
* Koordynator startowy: Mikołaj Kwiatkowski

§3 ZGŁOSZENIA DO PRZEJAZDÓW
1. Do udziału w PowerSPRINT będą dopuszczeni kierowcy, którzy:
* Dokonają zgłoszenia do startu w zawodach za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej www.japfest.pl
* opłacą udział w przejazdach wysokości 50 PLN, z apośrednictwem systemu zgłoszeń
* Posiadają ważne prawo jazdy kategorii B lub licencję FIA/PZMOT
2. Kierowca po przybyciu na obiekt musi udać się do Biura organizatora i zapisać się na przejazdy pokazowe PowerSPRINT (grupa, godzina przejazdów) oraz podpisać akceptację niniejszego regulaminu w dniu zawodów;
3. Kierowcy zgłoszeni do PowerSPRINT muszą liczyć się z możliwością wykluczenia ich z przejazdów w każdym momencie ich trwania jeśli w opinii Organizatora lub Koordynatora będą stwarzać zagrożenie dla siebie lub osób trzecich. Kwota wpisowego nie ulega wówczas zwrotowi.

§4 WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA
1. Pojazdy uczestniczące.
* Dozwolony jest każdy rodzaj napędu (przedni, tylny, obie osie)
* Samochody z nadwoziem otwartym (cabrio) muszą w czasie zawodów mieć zamknięty dach.
2. Zasady modyfikowania pojazdów.
* Wszelkiego rodzaju wycieki płynów z samochodu są niedopuszczalne i dyskwalifikują pojazd z udziału.
* Światła stopu oraz awaryjne muszą być sprawne. Jeżeli kierowca zrezygnuje ze stosowania świateł przednich, musi w ich miejsce zamontować zaślepki w taki sposób, aby nie pozostawić odsłoniętych ostrych krawędzi, które mogą stanowić zagrożenie.
3. Przepisy bezpieczeństwa.
* Samochód musi posiadać sprawną gaśnicę zamocowaną na stałe w łatwo dostępnym miejscu.
* Akumulator musi być zamocowany na stałe, klema „dodatnia” osłonięta.
* Podczas przejazdów, zarówno okno kierowcy, jak i pasażera, a także „szyberdach” muszą pozostać zamknięte.
* Jeżeli samochód posiada fabryczne miejsce na zainstalowanie uchwytów holowniczych muszą one być zainstalowane na czas przejazdów Power SPRINT.
* W czasie zawodów kierowcy muszą używać zapiętych pasów bezpieczeństwa.
* Kierowcy oraz każdy z pasażerów powinien posiadać kask, który musi być założony na głowę i zapięty, dopóki samochód znajduje się na terenie toru.
* W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy lub pasażera.
* Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia korzystania z toru kierowcy, którego pojazd nie spełnia wymogów bezpieczeństwa.
4. Oznakowanie samochodów.
* Kierowcy zobowiązani są do umieszczenia naklejek startowych w określonych przez organizatora miejscach na nadwoziu samochodu. Naklejki muszą tam pozostać przez cały czas trwania przejazdów pod groźbą dyskwalifikacji.
* Naklejki z numerem strefy uprawniające do wjazdu na teren toru muszą być naklejone na szybie czołowej lub zgodnie z wytycznymi organizatora.
* Naklejki zostaną przekazane kierowcom podczas rejestracji.

§5 PRZEBIEG Power SPRINT
1. Celem przejazdów pokazowych Power SPRINT jest pokonanie toru ustawionego na terenie ODTJ Tomaszowo celem zaprezentowania pojazdów w ruchu przed szerszą publicznością.
2. Podczas przejazdów Power Sprint jest dokonywany pomiar czasu za pomocą fotokomórek.
3. Przejazdy Power SPRINT będą odbywać się zgodnie z poniższym harmonogramem:
* w sobotę 31.05.2025 w godzinach od 10:00 do 14:00;
4. W wyjątkowych sytuacjach organizator zastrzega sobie prawo do zmiany godziny przejazdów Power SPRINT określonych w harmonogramie przejazdów;
5. Wjazd na teren toru następuje przez główną płytę wydarzenia oraz teren imprezy masowej. Należy ustawić się w kolejce do startu na 5 minut przed planowanym startem swojej grupy o danej godzinie.
6. Podczas przejazdów w pojeździe mogą przebywać pasażerowie. Wszystkie osoby przebywające w pojeździe powinny mieć założony i zapięty kask bezpieczeństwa.
7. Lista zawodników Power SPRINT, czasy przejazdów oraz wyniki w klasach dostępne w linku : https://bit.ly/Japfest-powersprint-2025
8. Sygnał do startu daje Koordynator Startowy za pomocą sygnalizacji świetlnej przy bramie startowej.
9. Zakończenie przejazdu – na trasie zawodnicy przekraczają dwie linie METY. Pierwsza to META LOTNA, druga to META STOP. Każdy zawodnik ma obowiązek zatrzymać pojazd po przekroczeniu linii mety lotnej ale przed linią META STOP. Nie zatrzymanie samochodu przed metą stop skutkuje dyskwalifikacją.
10. Po przekroczeniu linii META STOP obowiązuje limit prędkości 10kmh – samochód podjeżdża pod samą sceną główną wydarzenia.
11. Kierowca zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora startowego na torze. Niestosowanie się do sygnałów wydawanych Koordynatora Startowego grozi upomnieniem, karą porządkową w wysokości do 5000 zł oraz w ostateczności wykluczeniem z przejazdów Power SPRINT.
12. Kierowca zobowiązany jest do bezwzględnego stosowania się do poleceń flagowych na terenie toru.
* Flaga czerwona oznacza zakaz dalszej jazdy.
* Flaga zielona oznacza możliwość dalszej jazdy.

§6 KARY PORZĄDKOWE
1. W przypadku naruszenia zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach organizator ma prawo nałożyć na zawodnika następujące kary regulaminowe:
* Upomnienie słowne.
* Kara pieniężna w wysokości ustalonej indywidualnie przez Organizatora, nie wyższa, niż 5000 zł.
* Wykluczenie z przejazdów Power SPRINT oraz wydalenie z obiektu.

§7 ZEZWOLENIA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ,
UBEZPIECZENIA, PRAWO DO WIZERUNKU

1. Każdy z uczestników Power SPRINT bierze w nich udział na własną odpowiedzialność. Organizator nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności za zranienie lub uszkodzenie własności w stosunku do zawodników, kierowców, pomocników i osób trzecich. Każdy uczestnik będzie wyłącznie odpowiedzialny za swoje ubezpieczenie i musi posiadać ubezpieczenie w zakresie OC i NW (zalecane jest AC z ryzykiem sportowym).
2. Każdy z uczestników Power SPRINT bierze na siebie finansową odpowiedzialność za jakiekolwiek uszkodzenie infrastruktury, która została udostępniona przez organizatora. W sytuacji uszkodzenia jakiegokolwiek elementu infrastruktury uczestnik jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia się do biura JAPFEST 2025 celem uiszczenia opłaty w formie gotówkowej za uszkodzone mienie. Przykładowe koszty uszkodzenia:
* barierka aluminiowa – 350zł/szt.
* płot ażurowy – 300zł/szt.
* separator drogowy – 150zł/szt.
3. Przy wszelkich uszkodzeniach, których kosztów nie będzie można ustalić niezwłocznie po ich zaistnieniu, będzie dokonywana dokumentacja fotograficzna. Podczas imprezy JAPFEST 2025 osoba, która uszkodziła mienie pisemnie złoży deklarację o uregulowaniu kosztów uszkodzeń, natomiast organizator deklaruje się przedstawić wycenę kosztów naprawy/zakupu nowych elementów w możliwie najkrótszym czasie. Jeżeli będzie możliwość dokonania wyceny podczas trwania pikniku, organizator bądź osoba wydelegowana przez organizatora przedstawi kosztorys, a następnie osoba odpowiedzialna za uszkodzenie mienia, dokona opłaty w formie gotówkowej. W przeciwnym wypadku organizator poinformuje elektronicznie/listownie, a wpłatę za uszkodzone mienie należy wówczas uiścić na wskazane przez organizatora konto.
4. Podpisując zgłoszenie do Power SPRINT każdy uczestnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań mogących wyniknąć w związku z wypadkami, które mogą się przytrafić osobom lub ich pomocnikom i mechanikom podczas przejazdu z miejsca parkowania na trasę i z powrotem. Zrzeczenie stosuje się do organizatora oraz wszystkich osób reprezentujących go oraz zatrudnionych przez organizatora do pomocy przy organizacji zawodów oraz JAPFEST 2025.
5. Podpisując zgłoszenie do zawodów każdy uczestnik Power SPRINT wyraża zgodę na utrwalenie i eksploatację swojego wizerunku i podobizn oraz zamieszczenie ich we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych (w tym wydawnictwach poligraficznych i Internecie).

§8 PRZEPISY KOŃCOWE
1. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator i kierownictwo zawodów nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, zawodników) w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania zawodów.
2. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody od osoby, która jej dokonała.
3. Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie Organizator.
4. Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się przepisom właściwych regulaminów, poleceniom i instrukcjom wydawanym przez organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby upoważnione przez Organizatora. Kierowca jest zobowiązany do nie spożywania alkoholu i innych zakazanych przez prawo środków na 48 godzin przed i w trakcie trwania zawodów.
5. Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 10 km/h na terenie imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników imprezy.
6. Uczestnicy poruszający się pojazdami poza wyznaczonym torem, na którym odbywają się przejazdy, są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
7. Uczestnicy startują w przejazdach pokazowych Power SPRINT na własną odpowiedzialność z pełną świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator, władze i kierownictwo zawodów nie odpowiadają za szkody spowodowane przez zawodników wobec osób trzecich, jak również nie biorą na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych zawodników lub ich mienia.


Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2025:
Przejazdy pokazowe/sportowe – PowerSPRINT, Japfest Drift Battle i Drift Taxi.

CZĘŚĆ II
Regulamin przejazdów JAPFEST DRIFT BATTLE

§1 PRZEPISY OGÓLNE
1. Regulamin przejazdów pokazowych JAPFEST DRIFT BATTLE (zwany dalej Regulaminem) określa zasady uczestnictwa w przejazdach pokazowych JAPFEST DRIFT BATTLE (zwany dalej DRIFT BATTLE) po torze do driftu podczas JAPFEST 2025 na terenie ODTJ Tomaszowo przy ulicy Leśnej 20 w Tomaszowie w dniach 30.05-01.06.2025.
2. Organizator przejazdów pokazowych DRIFT BATTLE zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie nie później, niż na 3 dni przed zawodami.
3. Poprzez fakt uczestnictwa w DRIFT BATTLE i podpisanie formularza uczestnictwa kierowca akceptuje treść niniejszego Regulaminu i jego wszystkie postanowienia.

§2 ORGANIZATOR I KOORDYNATOR

1. Organizatorem przejazdów pokazowych DRIFT BATTLE jest firma: EBISU STUDIO Michał Jakubek, ul. Przyjaźni 101/11 53-030 Wrocław, NIP 898 204 86 55 zwana dalej Organizatorem.
2. Organizator jest odpowiedzialny za przeprowadzenie przejazdów pokazowych DRIFT BATTLE zgodnie z niniejszym Regulaminem.
3. Organizator wyznacza następujące osoby będące odpowiedzialne za nadzorowanie przebiegu DRIFT BATTLE:
* Koordynator główny: Tomasz Piecuch.
* Koordynator startowy: Igor Pawłowicz,
* Koordynator Drift Taxi: Paweł Bednarz.

§3 ZGŁOSZENIA DO PRZEJAZDÓW

1. Do udziału w DRIFT BATTLE będą dopuszczeni kierowcy, którzy:
* Dokonają zgłoszenia za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej www.japfest.pl,
* po akceptacji organizatora opłacą udział w wydarzeniu JAPFEST 2025 na ODTJ Tomaszowo
* przeprowadzą samodzielną kontrolę stanu swojego samochodu oraz podpiszą formularz i akceptację niniejszego regulaminu w dniu wydarzenia;
* Posiadają ważne prawo jazdy kategorii B lub licencję FIA;
2. Kierowcy zgłoszeni do DRIFT BATTLE muszą liczyć się z możliwością wykluczenia ich z przejazdów w każdym momencie ich trwania jeśli w opinii Organizatora lub Koordynatora będą stwarzać zagrożenie dla siebie lub osób trzecich.

§4 WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA

1. Pojazdy uczestniczące.
* Dozwolony jest wyłącznie napęd tylny (RWD.
* Samochody z nadwoziem otwartym (cabrio) muszą w czasie zawodów mieć zamknięty dach.
2. Zasady modyfikowania pojazdów.
* Samochód musi posiadać układ wydechowy zakończony tłumikiem.
* Wszelkiego rodzaju wycieki płynów z samochodu są niedopuszczalne.
* Światła stopu oraz awaryjne muszą być sprawne. Jeżeli kierowca zrezygnuje ze stosowania świateł przednich, musi w ich miejsce zamontować zaślepki w taki sposób, aby nie pozostawić odsłoniętych ostrych krawędzi, które mogą stanowić zagrożenie.
3. Przepisy bezpieczeństwa.
* Samochód musi posiadać sprawną gaśnicę zamocowaną na stałe w łatwo dostępnym miejscu.
* Akumulator musi być zamocowany na stałe, klema „dodatnia” osłonięta.
* Podczas przejazdów, zarówno okno kierowcy, jak i pasażera, a także „szyberdach” muszą pozostać zamknięte.
* Jeżeli samochód posiada fabryczne miejsce na zainstalowanie uchwytów holowniczych powinny one być zainstalowane na czas przejazdów DRIFT BATTLE.
* W czasie zawodów kierowcy muszą używać zapiętych pasów bezpieczeństwa.
* Kierowcy oraz każdy z pasażerów musi posiadać kask, który musi być założony na głowę i zapięty, dopóki samochód znajduje się na terenie toru.
* W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy lub pasażera.
* Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia korzystania z toru kierowcy, którego pojazd nie spełnia wymogów bezpieczeństwa.
4. Oznakowanie samochodów.
* Kierowcy zobowiązani są do umieszczenia naklejek sponsorów w określonych przez organizatora miejscach na nadwoziu samochodu. Naklejki muszą tam pozostać przez cały czas trwania przejazdów pod groźbą dyskwalifikacji.
* Naklejki z numerem strefy uprawniające do wjazdu na teren toru muszą być naklejone na szybie czołowej lub zgodnie z wytycznymi organizatora.
* Naklejki zostaną przekazane kierowcom podczas rejestracji.
5. W dniu 30.05.2025 przeprowadzone zostanie badanie techniczne samochodów zgłoszonych do przejazdów. Badanie zostanie przeprowadzone przez osoby wyznaczone przez Organizatora. Każdy samochód, który przejdzie pomyślnie badanie techniczne otrzyma naklejkę z numerem startowym, bez której nie będzie dopuszczony do wjazdu na tor.

§5 PARK MASZYN

1. Zawodnik biorący udział w przejazdach DRIFT BATTLE ma prawo do bezpłatnego skorzystania z miejsca w parku maszyn.
2. Zawodnik obejmuje wyznaczone i wskazane przez Organizatora miejsce w parku maszyn, przeznaczone na stanowisko serwisowe Zawodnika.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do ścisłego wskazania sposobu ustawienia stanowiska serwisowego oraz pojazdów.
4. Zawodnik, mechanicy oraz obsługa są zobowiązani do utrzymania porządku w parku maszyn, ze szczególnym uwzględnieniem stanowiska serwisowego.
5. Obowiązkiem uczestnika imprezy jest używanie mat ekologicznych chroniących grunt w miejscach serwisu pojazdów. Wymiary maty ekologicznej muszą być nie mniejsze niż długość i szerokość samochodu. Nie przestrzeganie tego obowiązku przez uczestnika imprezy jest zagrożone karą w wysokości 1000 zł oraz usunięciem z zawodów.
6. Zawodnik po opuszczeniu miejsca w parku maszyn, jest zobowiązany pozostawienia swojego miejsca w czystości i porządku, w szczególności do zabrania zużytych opon, odpady komunalne powinny być umieszczone w specjalnie do tego przygotowanych kontenerach na śmieci.
7. W przypadku pozostawienia w parku maszyn opon Organizator ma prawo do do nałożenia na zawodnika kary porządkowej w wysokości do 1000zł.
8. Za bezpieczeństwo i postępowanie mechanika oraz teamu odpowiada zawodnik.
9. Stanowisko serwisowe w parku maszyn musi być wyposażone w co najmniej jedną sprawną gaśnicę proszkową o pojemności min. 4kg, umieszczoną w łatwo dostępnym miejscu.
10. Na terenie JAPFEST 2025 obowiązuje całkowity zakaz buksowania kołami („palenia gumy”) w szczególności na białych płytach poślizgowych występujących na terenie obiektu oraz parku maszyn. Każdorazowe naruszenie tego punktu tj. §6 pkt. 10 skutkuje nałożeniem kary pieniężnej w wysokości 5000 zł.

§6 PRZEBIEG DRIFT BATTLE

1. Celem przejazdów pokazowych DRIFT BATTLE jest pokonanie sekcji zakrętów stanowiących trasę Drift Battle, celem zaprezentowania pojazdów w ruchu przed szerszą publicznością.
2. Podczas przejazdów nie jest dokonywany pomiar czasu.
3. Przejazdy DRIFT BATTLE będą odbywać się zgodnie z poniższym harmonogramem:
* piątek 30.05.2025 w godzinach od 12:00 do 19:00;
* sobota 21.05.2025 w godzinach od 14:00 do 19:00
* niedziela 01.06.2025 w godzinach od 10:00 do 15:00.
4. W wyjątkowych sytuacjach organizator zastrzega sobie prawo do zmiany godziny przejazdów DRIFT BATTLE określonych w harmonogramie przejazdów.
5. Kierowcy biorący udział w DRIFT BATTLE są zobligowani, pod rygorem wykluczenia z przejazdów, do wzięcia udziału w obowiązkowej odprawie pod sceną główną:
* piątek 30.05.2025 o godzinie 11:30
* sobota 21.05.2025 o godzinie 13:30
6. Wjazd na teren toru następuje przez park maszyn. Ustawienie się w kolejce do startu wymaga przejazdu przez strefę Drift Taxi.
7. Podczas przejazdów w pojeździe mogą przebywać pasażerowie.
8. Wszystkie osoby przebywające w pojeździe muszą podpisać pisemne oświadczenie uczestnictwa w przejazdach w namiocie organizatora
9. Wszystkie osoby przebywające w pojeździe muszą mieć założony i zapięty kask bezpieczeństwa.
10. Rozpoczęcie, kolejność przejazdów DRIFT BATTLE oraz zmiany w organizacji przejazdów określają oficjalne komunikaty oraz harmonogram przejazdów.
11. Sygnał do startu daje Koordynator Startowy.
12. Kierowca zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania poleceń koordynatora startowego na torze. Niestosowanie się do sygnałów wydawanych Koordynatora Startowego grozi upomnieniem, karą porządkową w wysokości do 500 zł oraz w ostateczności wykluczeniem z przejazdów DRIFT BATTLE.
13. Zawodnik ma obowiązek punktualnego stawienia się i uczestnictwa we wszystkich briefingach odbywających się w trakcie zawodów, zarówno tych podanych w harmonogramie, jak i ogłoszonych w oficjalnych komunikatach.

§7 KARY PORZĄDKOWE

1. W przypadku naruszenia zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach organizator ma prawo nałożyć na zawodnika następujące kary regulaminowe:
– Upomnienie słowne.
– Kara pieniężna w wysokości ustalonej indywidualnie przez Organizatora, nie wyższa, niż 1000 zł.
– Wykluczenie z przejazdów DRIFT BATTLE.

§8 ZEZWOLENIA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ,
UBEZPIECZENIA, PRAWO DO WIZERUNKU

1. Każdy z uczestników DRIFT BATTLE bierze w nich udział na własną odpowiedzialność. Organizator nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności za zranienie lub uszkodzenie własności w stosunku do zawodników, kierowców, pomocników i osób trzecich. Każdy uczestnik będzie wyłącznie odpowiedzialny za swoje ubezpieczenie i musi posiadać ubezpieczenie w zakresie OC i NW (zalecane jest AC z ryzykiem sportowym).
2. Każdy z uczestników DRIFT BATTLE bierze na siebie finansową odpowiedzialność za jakiekolwiek uszkodzenie infrastruktury, która została udostępniona przez organizatora. W sytuacji uszkodzenia jakiegokolwiek elementu infrastruktury uczestnik jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia się do biura JAPFEST 2025 celem uiszczenia opłaty w formie gotówkowej za uszkodzone mienie. Przykładowe koszty uszkodzenia:
* barierka aluminiowa – 350zł/szt.
* płot ażurowy – 300zł/szt.
* separator drogowy – 150zł/szt.
3. Przy wszelkich uszkodzeniach, których kosztów nie będzie można ustalić niezwłocznie po ich zaistnieniu, będzie dokonywana dokumentacja fotograficzna. Podczas imprezy JAPFEST 2025 osoba, która uszkodziła mienie pisemnie złoży deklarację o uregulowaniu kosztów uszkodzeń, natomiast organizator deklaruje się przedstawić wycenę kosztów naprawy/zakupu nowych elementów w możliwie najkrótszym czasie. Jeżeli będzie możliwość dokonania wyceny podczas trwania pikniku, organizator bądź osoba wydelegowana przez organizatora przedstawi kosztorys, a następnie osoba odpowiedzialna za uszkodzenie mienia, dokona opłaty w formie gotówkowej. W przeciwnym wypadku organizator poinformuje elektronicznie/listownie, a wpłatę za uszkodzone mienie należy wówczas uiścić na wskazane przez organizatora konto.
4. Podpisując zgłoszenie do DRIFT BATTLE każdy uczestnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań mogących wyniknąć w związku z wypadkami, które mogą się przytrafić osobom lub ich pomocnikom i mechanikom podczas przejazdu z miejsca parkowania na trasę i z powrotem. Zrzeczenie stosuje się do organizatora oraz wszystkich osób reprezentujących go oraz zatrudnionych przez organizatora do pomocy przy organizacji zawodów oraz JAPFEST 2025.
5. Podpisując zgłoszenie do zawodów każdy uczestnik DRIFT BATTLE wyraża zgodę na utrwalenie i eksploatację swojego wizerunku i podobizn oraz zamieszczenie ich we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych (w tym wydawnictwach poligraficznych i Internecie).

§9 PRZEPISY KOŃCOWE

1. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator i kierownictwo zawodów nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, zawodników) w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania zawodów.
2. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody od osoby, która jej dokonała.
3. Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie Organizator.
4. Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się przepisom właściwych regulaminów, poleceniom i instrukcjom wydawanym przez organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby upoważnione przez Organizatora.
5. Kierowca jest zobowiązany do nie spożywania alkoholu i innych zakazanych przez prawo środków na 48 godzin przed i w trakcie trwania przejazdów.
6. Kierwoca jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 10 km/h na terenie imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników imprezy.
7. Uczestnicy poruszający się pojazdami poza wyznaczonym torem, na którym odbywają się przejazdy, są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
8. Uczestnicy startują w przejazdach pokazowych DRIFT BATTLE na własną odpowiedzialność z pełną świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator, władze i kierownictwo zawodów nie odpowiadają za szkody spowodowane przez zawodników wobec osób trzecich, jak również nie biorą na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych zawodników lub ich mienia.



Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2025:
Przejazdy pokazowe/sportowe – PowerSPRINT, Japfest Drift Battle i Drift Taxi.

CZĘŚĆ III
ZASADY UCZESTNICTWA W PRZEJAZDACH JAPFEST DRIFT TAXI

§1 ZASADY OGÓLNE przejazdów DRIFT TAXI:

1. Organizator podczas festiwalu JAPFEST 2025 przewiduje przejazdy DRIFT TAXI na trasie drift:
– w piątek 30.05.2025 w godzinach 14:00-19:00
– w sobotę 31.05.2025 w godzinach 14:00-19:00
– w niedzielę 01.06.2025 w godzinach 10:00 – 15:00. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany godzin przejazdów.
2. Organizator przewiduje odprawę w piątek 30.05.2025 o godzinie 11:30, oraz w sobotę 31.05.2025 o godzinie 13:30.
Odprawa jest obowiązkowa dla każdego kierowcy biorącego udział w przejazdach DRIFT TAXI.
3. Kierowca odbywający przejazdy na trasie drift odpowiada za stan techniczny swojego pojazdu.
4. Wykonywanie przejazdów na trasie wyznaczonej do driftu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu JAPFEST 2025 japfest.pl/regulamin oraz regulaminu uzupełniającego japfest.pl/regulamin-uzupelniajacy.

§2 WARUNKI UCZESTNICTWA dla SAMOCHODÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w przejazdach DRIFT TAXI:

1. Samochód nie może mieć jakichkolwiek wycieków.
2. Samochód nie może stwarzać jakiegokolwiek zagrożenia zarówno dla środowiska jak i osób przebywających na wydarzeniu JAPFEST 2025.
3. Samochód musi być wyposażony w gotową do użycia gaśnicę przymocowaną na stałe w łatwo dostępnym dla kierowcy miejscu.
4. Samochód musi być wyposażony w szklaną szybę przednią oraz musi posiadać szyby boczne (mogą być to szyby odelżone z poliwęglanu). Dopuszcza się brak szyby bocznej jeśli samochód ma zainstalowane boczne homologowane siatki bezpieczeństwa.
5. Samochód musi mieć zamontowane uchwyty holownicze tzw. haki lub ucha z przodu oraz z tyłu pojazdu.
6. Samochód wykonujący przejazdy DRIFT TAXI musi posiadać klatkę bezpieczeństwa oraz kubełkowy fotel kierowcy oraz pasażera. Fotel pasażera musi posiadać zabezpieczenie w postaci szelkowych pasów bezpieczeństwa 3- lub więcej punktowych. Szerokość pasów po stronie pasażera musi wynosić minimum 2 cale.
7. Samochód podczas wykonywania przejazdu musi mieć zamknięte szyby oraz dach w przypadku samochodów typu cabrio.
8. Samochód nie może generować hałasu o natężeniu większym jak 96db.

§3 WARUNKI UCZESTNICTWA dla KIEROWCÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w przejazdach DRIFT TAXI:

1. Kierowca musi posiadać ważne Prawo Jazdy.
2. Kierowca musi być pełnoletni.
3. Kierowca nie może być pod wpływem alkoholu, narkotyków, leków bądź jakichkolwiek innych środków wpływających na zachowanie się podczas kierowania pojazdem.
4. Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych.
5. Kierowca musi mieć założone pełne obuwie – nie jest dopuszczona jazda w obuwiu typu klapki lub sandały.
6. Kierowca musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa – fabryczne 3 punktowe lub 4-5-6 punktowe pasy szelkowe.
7. Dopuszcza się jazdy z pasażerem, kierowca, który chce wykonać przejazd DRIFT TAXI z pasażerem, musi posiadać dodatkowy kask dla pasażera.
8. Pasażer musi mieć założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych, założone i zapięte pasy bezpieczeństwa.
9. Szyba od strony pasażera musi być zamknięta, ew. musi być założona i zapięta homologowana siatka bezpieczeństwa w oknie.
10. Kierowca musi bezwzględnie stosować się wskazań flagowego.

§4 ZASADY OGÓLNE UCZESTNICTWA dla PASAŻERÓW w przejazdach DRIFT TAXI:

1. DRIFT TAXI dozwolone jest wyłącznie w samochodach, które spełniają warunki techniczne zgodnie z regulaminem i otrzymały akceptację organizatora.
2. Miejsce wsiadania do pojazdów znajduje się w części kartingowej Toru Poznań, przy namiocie oznaczonym DRIFT TAXI.
3. Każda osoba korzystająca z przejazdów jako pasażer w autach na terenie toru wyznaczonego do driftu robi to na własną odpowiedzialność i akceptuje ryzyko utraty zdrowia lub życia, a także zniszczenia mienia (np. Ubrań, posiadanych urządzeń elektronicznych).
4. Każda osoba korzystająca z przejazdów po torze w razie zaistnienia wypadku bądź każdego innego zdarzenia, podczas którego zostanie poszkodowana w jakikolwiek sposób, nie będzie zgłaszać żadnych roszczeń do osób organizujących Imprezę ani osób z nimi współdziałających w trakcie trwania Imprezy,
5. Korzystanie z przejazdów z zawodnikiem na trasie wyznaczonej do driftu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu JAPFEST 2025 japfest.pl/regulamin oraz regulaminu uzupełniającego japfest.pl/regulamin-uzupelniajacy.

§5 WARUNKI UCZESTNICTWA dla PASAŻERÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w DRIFT TAXI:

1. Pasażer aby skorzystać z przejazdu musi wykupić talon na przejazd z zawodnikiem DRIFT TAXI w biurze w części kartingowej Toru.
2. Dostępne są dwa typy przejazdu: przejazd regularny (po nitce kartingowej Toru Poznań w wyznaczonym zakresie) oraz przejazd regularny z możliwością wyboru samochodu, który wykonuje przejazdy DRIFT TAXI.
3. Pasażer DRIFT TAXI musi być pełnoletni, możliwe jest wykonanie przejazdu osób młodszych za zgodą rodziców.
4. Pasażer DRIFT TAXI musi mieć co najmniej 150 cm wzrostu.
5. Pasażer po wejściu do pojazdu przekazuje kierowcy talon za przejazd.
6. Pasażer musi mieć założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych, założone i zapięte pasy bezpieczeństwa