Regulamin uzupełniający JAPFEST 2024 Tor Poznań

Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2024:
Zawody sportowe – Time Attack, Wyścig 1 Hour Endurance oraz
zawodów Japfest Drift Battle i Drift Taxi.

 

 CZĘŚĆ I.

ZASADY UCZESTNICTWA W JAPFEST TIME ATTACK ORAZ ZAWODACH ENDURANCE




1.1 WARUNKI UCZESTNICTWA dla SAMOCHODÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ:

  • Samochód powinien posiadać ważne ubezpieczenie OC pojazdu.

  • Samochód musi mieć założone wszystkie przewidziane przez producenta elementy karoserii takie jak – zderzaki, maska, drzwi, błotniki, dach.

  • Samochód nie może mieć jakichkolwiek wycieków.

  • Samochód nie może stwarzać jakiegokolwiek zagrożenia zarówno dla środowiska jak i osób przebywających na wydarzeniu JAPFEST 2024.

  • Samochód musi być wyposażony w gotową do użycia gaśnicę przymocowaną na stałe w łatwo dostępnym dla kierowcy miejscu.

  • Samochód musi być wyposażony w szklaną szybę przednią oraz musi posiadać szyby boczne (mogą być to szyby odelżone z poliwęglanu). Dopuszcza się brak szyby bocznej jeśli samochód ma zainstalowane boczne homologowane siatki bezpieczeństwa.

  • Samochód musi mieć zamontowane uchwyty holownicze tzw. haki lub ucha z przodu oraz z tyłu pojazdu.

  • Samochód nie może generować hałasu o natężeniu większym jak 96db.


1.2 WARUNKI UCZESTNICTWA dla KIEROWCÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ W ZAWODACH:

  • Kierowca musi posiadać ważne Prawo Jazdy.

  • Kierowca musi być pełnoletni.

  • Kierowca nie może być pod wpływem alkoholu, narkotyków, leków bądź jakichkolwiek innych środków wpływających na zachowanie się podczas kierowania pojazdem.

  • Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych.

  • Kierowca musi mieć założone pełne obuwie – nie jest dopuszczona jazda w obuwiu typu klapki lub sandały.

  • Kierowca musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa – fabryczne 3 punktowe lub 4-5-6 punktowe pasy szelkowe.

  • Dopuszcza się jazdy z pasażerem lub instruktorem w trakcie TIME ATTACK. Pasażer musi mieć założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych.

 

1.3. TANKOWANIE SAMOCHODÓW PODCZAS WYŚCIGU 1 HOUR ENDURANCE

  • Dozwolone jest tankowanie tylko w strefie tankowania na końcu PIT LANE po prawej stronie.

  • Tankowanie jest możliwe tylko do zewnętrznego wlewu paliwa. Nie ma możliwości tankowania samochodu bezpośrednio do baku wewnątrz auta tzw. bezpieczne baki / fuel cell. Auta z bakiem tego typu będą dopuszczone do zawodów jednak nie mogą być zatankowane wewnątrz auta w trakcie wyścigu.

  • Tankowanie jest możliwe tylko za pomocą kanistrów wyposażonych w przewód doprowadzający paliwo z kanistra bezpośrednio do wlewu – surowo zabronione jest używanie lejków do paliwa!

  • Osoby tankujące paliwo muszą mieć na sobie odzież z długim rękawem długą nogawką, pełne obuwie, na głowach niepalne balaklawy i/lub zamknięte kaski.

  • Do zatankowania auta potrzebne są dwie osoby – jedna osoba wlewa paliwo, druga osoba trzyma w rękach gotową do użycia odbezpieczoną co najmniej 2KG gaśnicę przeciwpożarową.

  • Aby rozpocząć tankowanie samochód musi mieć wyłączony silnik, kierowca musi mieć rozpięte pasy oraz otwarte drzwi.

  • Nie zastosowanie się do zasad tankowania paliwa oznacza dyskwalifikację z wyścigu.

 

1.4 KLASYFIKACJA W ZAWODACH

  • Organizator zastrzega sobie prawo do podzielenia zawodników na klasy zgodnie z zadeklarowaną mocą, wagą oraz przygotowaniem technicznym samochodów uczestników na klasy – Street-2, Street-1, Pro-2 oraz Pro-1.

  • Podział na klasy jest całkowicie umowny i dostosowany do stawki zgłoszonych samochodów:
    1. DYWIZJA STREET  – Samochody zdolne do legalnej jazdy po ulicy, posiadające większość elementów wewnętrznego i zewnętrznego poszycia, nie poddane znacznym modyfikacjom obniżającym ich wagę. Dozwolone są modyfikacje zawieszenia, fotele i pasy sportowe, rollbary – pod warunkiem zachowania elementów wnętrza. Klasa STREET-2 – auta o mocy do 250HP 

Klasa STREET-1 – auto o mocy > 250HP
2. DYWIZJA PRO – Samochody przygotowane do Motorsportu (oklatkowane i/lub odelżone), samochody na niehomologowanych oponach (wymagana pełna klatka), posiadające pakiety aero (skrzydła, splittery itp) oraz samochody o bardzo wysokim stosunku mocy do masy.
O przydziale do klasy 1 lub 2 będzie decydował umowny stosunek mocy do masy samochodów
Klasa PRO-2 auta ze stosunkiem do 0.24
Klasa PRO-1  auta powyżej 0,24 

  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany klasyfikacji oraz przesunięcia zawodnika w trakcie trwania zawodów jeśli posiądzie wiedzę na mocy której uzna takie rozwiązanie za sprawiedliwsze dla większości uczestników zawodów. Celem organizatora w podziale na klasy jest aby jak największa ilość uczestników w obrębie danej klasy miała szanse na podium, a podział oparty jest o faktyczny potencjał danego modelu samochodu na danym torze wyścigowym.

2. ZASTOSOWANIE OPON DO ZAWODÓW TIME ATTACK ORAZ WYŚCIGU 1 HOUR ENDURANCE

  • Dozwolone jest użycie każdej opony z homologacją drogową “E” uznawaną na terytorium Unii Europejskiej.

  • Użycie niehomologowanej opony – w tym tzw. gładki slik wyścigowy – jest możliwe tylko jeśli samochód posiada pełną klatkę bezpieczeństwa zgodną z załącznikiem J. Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA

  • Użycie niehomologowanej opony automatycznie przenosi samochód i zawodnika do najwyższej klasy “PRO”.

 

3. PRZEBIEG ZAWODÓW TIME ATTACK

3.1  WYPRZEDZANIE

  • Wyprzedzanie innego samochodu na torze jest możliwe na prostych.

  • Wyprzedzanie innego samochodu w zakręcie jest możliwe tylko pod warunkiem zasygnalizowania przez wyprzedzanego zgody na wyprzedzenie, oraz zjechania przez wyprzedzanego z prawidłowego toru wyścigowej jazdy.

  • Wyprzedzanie w zakręcie innego zawodnika bez jego wiedzy i sygnalizacji jest surowo zabronione i może być ukarane każdorazowo grzywną 1000zł oraz wykluczeniem z zawodów.

  • Zabronione jest wyprzedzanie gdy sygnalizowana jest żółta lub czerwona flaga na torze, zarówno za pomocą flag jak i tablic ledowych w kolorze żółtym lub czerwonym.


3.2. ODPOWIEDZIALNOŚĆ FINANSOWA ZA SPOWODOWANIE WYPADKU
W przypadku spowodowania wypadku w wyniku wyprzedzania innego samochodu w zakręcie, lub złamania zasad zawodów, regulaminu Toru Poznań, kierowca wyprzedzający który doprowadził do zniszczenia samochodu wyprzedzanego – pokryje koszta naprawy zniszczonego przez niego samochodu do kwoty nie wyższej jak 10.000zł. 

4. PRZEBIEG WYŚCIGU 1 HOUR ENDURANCE

4.1 UDZIAŁ W WYŚCIGU

Aby zakwalifikować się do wyścigu należy:

  • Być zakwalifikowanym i opłaconym uczestnikiem Festiwalu Japfest 2024.

  • Wziąć udział w zawodach Time Attack na Japfest 2024 Tor Poznań w dniu 26 lipca 2024.

  • Dodatkowo Opłacić udział w wyścigu 1h Endurance.

  • Do udziału w wyścigu zakwalifikuje się 20 kierowców z najlepszym czasem wśród wszystkich zgłoszonych do udziału.

  • Lista zawodników, którzy zakwalifikowali się do udziału w wyścigu Endurance zostanie ogłoszona na obowiązkowej odprawie.


4.2 ODPRAWA

  • Odprawa do wyścigu jest obowiązkowa i potwierdzona obecnością – odbiór opaski pozwalającej na wyjazd z paddocku. 

  • Niestawienie się na odprawę oznacza dyskwalifikację. 

  • Odprawa odbędzie się o g. 15:00 w piątek 26 lipca 2024 w biurze zawodów w garażu budynku Wieży  budynku wieży Toru Poznań.

 

4.3 WYJAZD NA TOR

  • Wyjazd do ustawienia się na pola startowe jest możliwy od 15:30

  • Wyjazd możliwy po okazaniu opaski startowej potwierdzającej odbycie odprawy, w kasku, zapiętych pasach. 

  • Na okrążeniu wyjazdowym do pól startowych obowiązuje zakaz wyprzedzania.

 

4.4 POZYCJA NA POLACH STARTOWYCH

  • Pozycja na polach startowych wyścigu zależy od najlepszego czasu osiągniętego w zawodach Time Attack w piątek 26 lipca 2024.

 

4.5 START WYŚCIGU

  • Po sygnalizacji zieloną flagą samochody ustawione na polach startowych ruszają za Safety Car’em na okrążenie pokazowe. 

  • Na okrążeniu pokazowym obowiązuje zakaz wyprzedzania.

  • Na koniec okrążenia pokazowego wszyscy kierowcy muszą zjechać za Safety Car do pitlane

  • Po sygnalizacji zieloną flagą samochody ruszają za Safety Car’em z PIT LANE na okrążenie formujące. 

  • Na okrążeniu formującym obowiązuje zakaz wyprzedzania.

  • Na koniec okrążenia formującego Safety Car zjedzie do pitlane, a wyścig rozpocznie się i wyprzedzanie będzie możliwe gdy na semaforach na bramie START/META zapalą się zielone światła.

 

4.6 OBOWIĄZKOWY PITSTOP

  • W ciągu wyścigu należy obowiązkowo jeden raz zjechać na pit stop o długości minimum 2 minuty (120 sekund) liczone od przekroczenia linii wjazdu do przekroczenia linii wyjazdu z pitlane.

  • W PITLANE obowiązuje limit prędkości 30kmh

 

4.7 KARY ZA NIEPRZESTRZEGANIE ZASAD WYŚCIGU:

  • kara Drive Through – obowiązkowy przejazd 30kmh przez pitlane

  • kara STOP GO – obowiązkowy przejazd z zatrzymaniem w pitlanie

  • dyskwalifikacja

 

4.8  WYPRZEDZANIE PODCZAS WYŚCIGU

  • Wyprzedzanie innego samochodu na torze jest możliwe na prostych.

  • Wyprzedzanie innego samochodu w zakręcie jest możliwe tylko pod warunkiem zasygnalizowania przez wyprzedzanego zgody na wyprzedzenie, oraz zjechania przez wyprzedzanego z prawidłowego toru wyścigowej jazdy.

  • Wyprzedzanie w zakręcie innego zawodnika bez jego wiedzy i sygnalizacji jest surowo zabronione i może być ukarane każdorazowo grzywną 1000zł oraz wykluczeniem z zawodów.

  • Zabronione jest wyprzedzanie gdy sygnalizowana jest żółta lub czerwona flaga na torze, zarówno za pomocą flag jak i tablic ledowych w kolorze żółtym lub czerwonym.

 

4.9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ FINANSOWA ZA SPOWODOWANIE WYPADKU

W przypadku spowodowania wypadku w wyniku wyprzedzania innego samochodu w zakręcie, lub złamania zasad zawodów, regulaminu Toru Poznań, kierowca wyprzedzający który doprowadził do zniszczenia samochodu wyprzedzanego – pokryje koszta naprawy zniszczonego przez niego samochodu do kwoty nie wyższej jak 10.000zł. 


5. PROTESTY

  • Każdy uczestniczący zawodnik ma prawo wnieść swój sprzeciw wobec zaistniałych na torze sytuacji, niesportowego zachowania rywali, prób oszustw czy niewłaściwie zinterpretowany wyników. 

  • Protest taki musi być skierowany do organizatorów nie dalej niż 30 minut od zakończenia zawodów lub zaistnienia zdarzenia. 

  • Organizator pozostawia sobie prawo do interpretacji protestu oraz zaistniałych sytuacji w oparciu o wiedzę oraz spostrzeżenia zarówno własne, jak i obsługi i współorganizatorów wydarzenia, w tym sędziów, funkcjonariuszy ochrony, innych uczestników.

 

6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ, POKRYCIE SZKÓD

  • Każdy uczestnik bierze na siebie pełną odpowiedzialność za szkody na mieniu organizatora oraz mieniu osób trzecich na terenie imprezy a także szkody na infrastrukturze obiektu na którym sa przeprowadzane zawody.

  • Uszkodzenie infrastruktury toru – np. barier bezpieczeństwa, ogrodzeń, czy elementów systemu pomiarowego w tym kostki pomiarowej – wiąże się z pełnym pokryciem kosztów naprawy lub wymiany na nowe tych elementów.

  • Każdy uczestnik jest świadomy ryzyka utraty zdrowia lub życia biorąc uwagę w próbach sportowych na torze wyścigowym podczas trwania imprezy JAPFEST 2023 i nie będzie dochodził żadnych roszczeń do organizatora imprezy JAPFEST 2023.

  • Osoby organizujące Imprezę nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek działania lub zaniechania uczestników Imprezy względem siebie nawzajem ani osób trzecich w trakcie Imprezy w żadnym zakresie.














Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2024:
Zawody sportowe – Time Attack, Wyścig 1 Hour Endurance oraz
zawodów Japfest Drift Battle i Drift Taxi.

 

CZĘŚĆ II

Regulamin zawodów JAPFEST DRIFT BATTLE 




§1 PRZEPISY OGÓLNE

  1. Regulamin zawodów JAPFEST DRIFT BATTLE (zwany dalej Regulaminem) określa zasady rozgrywek i uczestnictwa w zawodach w drifcie (zwany dalej DRIFT BATTLE) podczas JAPFEST 2024 na terenie Tor Poznań przy ulicy Wyścigowej 3                              w Przeźmierowie w dniach 27.07-28.07.2024.

  2. Organizator zawodów DRIFT BATTLE zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie do momentu oficjalnej obowiązkowej odprawy zawodników.

  3. Poprzez fakt uczestnictwa w zawodach i podpisanie formularza uczestnictwa DRIFT BATTLE zawodnik akceptuje treść niniejszego Regulaminu i jego wszystkie postanowienia.

 

§2 ORGANIZATOR

  1. Organizatorem zawodów JAPFEST DRIFT BATTLE jest: EBISU STUDIO Michał Jakubek, ul. Przyjaźni 101/11 53-030 Wrocław, NIP 8982048655  zwany dalej Organizatorem.

  2. Organizator jest odpowiedzialny za przeprowadzenie zawodów zgodnie z niniejszym Regulaminem.

 

§3 KIEROWANIE ZAWODAMI

  1. Organizator wyznacza następujące osoby będące odpowiedzialne za nadzorowanie przebiegu zawodów:

  • Dyrektor zawodów – Igor Pawłowicz

  • Sędziowie zawodów: 

  • Arkadiusz Dudko

  • Igor Pawłowicz,

  • Sędziowie pomocniczy: 

  • Paweł Bednarz – sędzia startowy, koordynator Drift Taxi, 

  • Michał Jakubek.

 

§4 ZGŁOSZENIA DO ZAWODÓW

  1. Do udziału w zawodach Drift Battle będą dopuszczeni kierowcy, którzy:

  • dokonają zgłoszenia do startu w zawodach za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej www.japfest.pl oraz podpiszą formularz i akceptację niniejszego regulaminu w dniu zawodów;

  • dokonają wpłaty wpisowego na wskazane konto bankowe i w terminie określonym przez organizatora;

  • posiadają ważne prawo jazdy kategorii B lub licencję FIA;

  1. Wysokość wpisowego określa organizator.

  2. Zawodnicy zgłoszeni do zawodów muszą liczyć się z możliwością wykluczenia ich z treningu i zawodów w każdym momencie ich trwania jeśli w opinii Organizatora lub Sędziów będą stwarzać zagrożenie dla siebie lub osób trzecich. Kwota wpisowego nie ulega wówczas zwrotowi.

 

§5 WARUNKI TECHNICZNE I BEZPIECZEŃSTWA

  1. Pojazdy uczestniczące.

  • Dozwolony jest wyłącznie napęd tylny (RWD).

  • Samochody z nadwoziem otwartym (cabrio)  muszą w czasie zawodów mieć zamknięty dach.

  1. Zasady modyfikowania pojazdów.

  • Samochód musi posiadać układ wydechowy zakończony tłumikiem.

  • Wszelkiego rodzaju wycieki płynów z samochodu są niedopuszczalne.

  • Światła stopu oraz awaryjne muszą być sprawne. Jeżeli zawodnik rezygnuje ze stosowania świateł przednich, musi w ich miejsce zamontować zaślepki w taki sposób, aby nie pozostawić odsłoniętych ostrych krawędzi, które mogą stanowić zagrożenie.

  1. Przepisy bezpieczeństwa.

  • Samochód musi posiadać sprawną gaśnicę zamocowaną na stałe w łatwo dostępnym miejscu.

  • Akumulator musi być zamocowany na stałe, klema „dodatnia” osłonięta.

  • Podczas zawodów, zarówno okno kierowcy, jak i pasażera, a także „szyberdach” muszą pozostać zamknięte.

  • Samochód musi posiadać hak holowniczy (lub ucho holownicze) z przodu i z tyłu. Musi być on umiejscowiony w sposób widoczny i łatwo dostępny.

  • W czasie zawodów kierowcy muszą używać szelkowych pasów bezpieczeństwa 3- lub więcej punktowych.

  • Zawodnicy muszą posiadać kaski, które muszą być założone na głowę i zapięte, dopóki samochód znajduje się na torze.

  • W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy lub pasażera.

  • Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia korzystania z toru zawodnikowi, którego pojazd nie spełnia wymogów bezpieczeństwa.

  1. Oznakowanie samochodów.

  • Zawodnicy zobowiązani są do umieszczenia naklejek sponsorów zawodów w określonych przez organizatora miejscach na nadwoziu samochodu. Naklejki muszą tam pozostać przez cały czas trwania zawodów pod groźbą dyskwalifikacji.

  • Naklejki z numerem startowym muszą być naklejone na drzwiach samochodu lub zgodnie z wytycznymi organizatora.

  • Naklejki sponsorów zawodów i numery startowe zostaną przekazane zawodnikom podczas rejestracji.

 

§6 PARK MASZYN 

  1. Zawodnik biorący udział w zawodach DRIFT BATTLE ma prawo do bezpłatnego skorzystania z miejsca w parku maszyn.

  2. Zawodnik obejmuje wyznaczone i wskazane przez Organizatora miejsce w parku maszyn, przeznaczone na stanowisko serwisowe Zawodnika.

  3. Organizator zastrzega sobie prawo do ścisłego wskazania sposobu ustawienia stanowiska serwisowego oraz pojazdów.

  4. Zawodnik, mechanicy oraz obsługa są zobowiązani do utrzymania porządku w parku maszyn, ze szczególnym uwzględnieniem stanowiska serwisowego.

  5. Obowiązkiem uczestnika imprezy jest używanie mat ekologicznych chroniących grunt w miejscach serwisu pojazdów. Wymiary maty ekologicznej muszą być nie mniejsze niż długość i szerokość samochodu. Nie przestrzeganie tego obowiązku przez uczestnika imprezy jest zagrożone karą w wysokości 1000 zł oraz usunięciem z zawodów.

  6. Zawodnik po opuszczeniu miejsca w parku maszyn, jest zobowiązany pozostawienia swojego miejsca w czystości i porządku, w szczególności do zabrania zużytych opon, odpady komunalne powinny być umieszczone w specjalnie do tego przygotowanych kontenerach na śmieci.

  7. W przypadku pozostawienia w parku maszyn opon Organizator ma prawo do do nałożenia na zawodnika kary porządkowej w wysokości do 1000zł.

  8. Za bezpieczeństwo i postępowanie mechanika oraz teamu odpowiada zawodnik.

  9. Stanowisko serwisowe w parku maszyn musi być wyposażone w co najmniej jedną  sprawną gaśnicę proszkową o pojemności min. 6kg, umieszczoną w łatwo dostępnym miejscu.

  10. Na terenie JAPFEST 2024 obowiązuje całkowity zakaz buksowania kołami („palenia gumy”) w szczególności na białych płytach poślizgowych występujących na terenie obiektu oraz parku maszyn. Każdorazowe naruszenie tego punktu tj. §6 pkt. 10 skutkuje nałożeniem kary pieniężnej w wysokości 5000 zł.

 

§7 PRZEBIEG ZAWODÓW DRIFT BATTLE

  1. Przedmiotem współzawodnictwa jest pokonanie trasy składającej się z wyznaczonej sekwencji zakrętów w sposób najwyżej oceniony przez system punktowy i/lub Sędziów.

  2. Kierowcy biorący udział w zawodach parkują pojazdy na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu (parku maszyn).

  3. Zawody DRIFT BATTLE będą składać się z dwóch dnia: 27.07.2024 – treningi  połączone z kwalifikacjami do TOP16 oraz  zawody w parach TOP16, w systemie pucharowym, w których wezmą udział zawodnicy zakwalifikowani z pierwszej części dnia. 

  4. Zawodnicy biorący udział w DRIFT BATTLE są zobligowani, pod rygorem wykluczenia z zawodów, do wzięcia udziału w obowiązkowych odprawach w sali przy biurze organizatora:

  • w sobotę 27.07.2024  o godzinie 08:30

  • w niedzielę 28.07.2024  o godzinie 09:30

  1. W wyjątkowych sytuacjach organizator zastrzega sobie prawo do:

  • skrócenia sesji treningowej określonej w harmonogramie zawodów;

  • zmiany ilości zakwalifikowanych zawodników do zawodów;

  • dokończenia zawodów w drugim dniu.

  1. W dniu 26.07.2024 przeprowadzone zostanie badanie techniczne samochodów zgłoszonych do zawodów. Badanie zostanie przeprowadzone przez osoby wyznaczone przez Organizatora. Każdy samochód, który przejdzie pomyślnie badanie techniczne otrzyma naklejkę z numerem startowym, bez której nie będzie dopuszczony do wjazdu na tor.

  2. Podczas kwalifikacji i zawodów w pojeździe nie mogą przebywać pasażerowie. Wyjątek stanowi sesja treningowa i sesja Drift Taxi.

  3. Rozpoczęcie zawodów, kolejność przejazdów oraz zmiany w organizacji zawodów określają oficjalne komunikaty oraz harmonogram zawodów.

  4. Sygnał do startu daje Sędzia Startowy. Niestosowanie się do sygnałów wydawanych przez Sędziego Startowego grozi upomnieniem, bądź dyskwalifikacją.

  5. Zawodnik zobowiązany jest do bezwzględnego przestrzegania sygnałów flagowych na torze. Nie stosowanie się do sygnałów wydawanych przez flagowych grozi karą porządkową w wysokości do 500 zł oraz dyskwalifikacją zawodnika.

  6. Ilość zdobytych punktów oraz oceny sędziowskie z najlepszego przejazdu decydują o kolejności zajmowanych miejsc w zawodach TOP16.

  7. W przypadku gdy kilku zawodników ma taką samą ilość małych punktów, organizator podejmuje decyzje o ewentualnej dogrywce między tymi zawodnikami. Decyzja jest uzależniona od możliwości czasowych do przeprowadzenia dogrywki.

  • W wypadku dopuszczenia do dogrywki, odbywa się ona po zakończeniu przejazdów kwalifikacyjnych wszystkich zawodników. Wówczas każdy zawodnik ma 1 (jeden) dodatkowy przejazd punktowany. Na tej podstawie jest określana kolejność między zawodnikami biorącymi udział w dogrywce. Nie ma ona wpływu na pozostałą kolejność w tabeli.

  • W wypadku braku możliwości przeprowadzenia dogrywki wyższą lokatę zajmuje zawodnik, który jako pierwszy zakończył proces rejestracji do zawodów.

  1. Zawodnik ma obowiązek punktualnego stawienia się i uczestnictwa we wszystkich briefingach odbywających się w trakcie zawodów, zarówno tych podanych w harmonogramie, jak i ogłoszonych w oficjalnych komunikatach.

  2. Zawodnicy mają bezwzględny obowiązek punktualnego stawiania się na start. W przypadku awarii lub innych okoliczności uniemożliwiających stawienie się na start w wyznaczonym czasie zawodnik ma obowiązek zgłoszenia tego faktu sędziom, którzy zadecydują o przyznaniu/nieprzyznaniu dodatkowych 5 minut na naprawę lub przesunięciu/nie przesunięciu startu zawodnika lub pary na koniec danego etapu zawodów. Decyzja sędziów każdorazowo podyktowana jest względami logistycznymi i ma na celu zapewnienie płynności przebiegu zawodów.

  3. Decyzje składu sędziowskiego są podejmowane na podstawie ich najlepszej wiedzy, doświadczenia oraz obserwacji przejazdów, są decyzjami ostatecznymi oraz nie podlegają protestom.

  4. Zwycięzcą zawodów zostaje Zawodnik, który w systemie pucharowym pokonał przeciwników. 

 

§8 KARY PORZĄDKOWE

  1. W przypadku naruszenia zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach organizator ma prawo nałożyć na zawodnika następujące kary regulaminowe (nie dotyczy §6 pkt. 10):

  • Upomnienie.

  • Kara pieniężna w wysokości ustalonej indywidualnie przez Organizatora, nie wyższa, niż 1000 zł.

  • Dyskwalifikacja.

 

§9 ZEZWOLENIA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ, 

UBEZPIECZENIA, PRAWO DO WIZERUNKU

  1. Każdy z uczestników zawodów bierze w nich udział na własną odpowiedzialność. Organizator nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności za zranienie lub uszkodzenie własności w stosunku do zawodników, kierowców, pomocników i osób trzecich. Każdy zawodnik będzie wyłącznie odpowiedzialny za swoje ubezpieczenie i musi posiadać ubezpieczenie w zakresie NW (zalecane jest AC z ryzykiem sportowym).

  2. Każdy z uczestników zawodów i treningów bierze na siebie finansową odpowiedzialność za jakiekolwiek uszkodzenie infrastruktury, która została udostępniona przez organizatora. W sytuacji uszkodzenia jakiegokolwiek elementu infrastruktury uczestnik jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia się do biura JAPFEST 2024 celem uiszczenia opłaty w formie gotówkowej za uszkodzone mienie. Przykładowe koszty uszkodzenia:

  • barierka aluminiowa – 350zł/szt.

  • płot ażurowy – 300zł/szt.

  • separator drogowy – 150zł/szt.

  1. Przy wszelkich uszkodzeniach, których kosztów nie będzie można ustalić niezwłocznie po ich zaistnieniu, będzie dokonywana dokumentacja fotograficzna. Podczas pikniku JAPFEST 2024 osoba, która uszkodziła mienie pisemnie złoży deklarację o uregulowaniu kosztów uszkodzeń, natomiast organizator deklaruje się przedstawić wycenę kosztów naprawy/zakupu nowych elementów w możliwie najkrótszym czasie. Jeżeli będzie możliwość dokonania wyceny podczas trwania pikniku, organizator bądź osoba wydelegowana przez organizatora przedstawi kosztorys, a następnie osoba odpowiedzialna za uszkodzenie mienia, dokona opłaty w formie gotówkowej. W przeciwnym wypadku organizator poinformuje elektronicznie/listownie, a wpłatę za uszkodzone mienie należy wówczas uiścić na wskazane przez organizatora konto.

  2. Podpisując zgłoszenie do zawodów każdy zawodnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań mogących wyniknąć w związku z wypadkami, które mogą się przytrafić zawodnikom lub ich pomocnikom i mechanikom podczas treningu i zawodów lub podczas przejazdu z miejsca parkowania na trasę i z powrotem. Zrzeczenie stosuje się do organizatora oraz wszystkich osób reprezentujących go oraz zatrudnionych przez organizatora do pomocy przy organizacji zawodów oraz JAPFEST 2024.

  3. Podpisując zgłoszenie do zawodów każdy zawodnik wyraża zgodę na utrwalenie i eksploatację swojego wizerunku i podobizn oraz zamieszczenie ich we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych (w tym wydawnictwach poligraficznych i Internecie).

 

§10 PRZEPISY KOŃCOWE

  1. Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator i kierownictwo zawodów nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, zawodników) w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania zawodów. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody od osoby, która jej dokonała.

  2. Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie Organizator.

  3. Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia biegów pokazowych, które nie będą wliczane do klasyfikacji zawodów.

  4. Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się przepisom właściwych regulaminów, poleceniom i instrukcjom wydawanym przez organizatora, służby porządkowe, ochronę oraz osoby upoważnione przez Organizatora. Kierowca jest zobowiązany do nie spożywania alkoholu i innych zakazanych przez prawo środków na 48 godzin przed i w trakcie trwania zawodów.

  5. Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 10 km/h na terenie imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników imprezy.

  6. Zawodnicy poruszający się pojazdami poza wyznaczonym torem, na którym odbywają się zawody, są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.

  7. Zawodnicy startują w zawodach na własną odpowiedzialność z pełną świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator, władze i kierownictwo zawodów nie odpowiadają za szkody spowodowane przez zawodników wobec osób trzecich, jak również nie biorą na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych zawodników lub ich mienia.
























Regulamin uzupełniający imprezy JAPFEST 2024:
Zawody sportowe – Time Attack, Wyścig 1 Hour Endurance oraz
zawodów Japfest Drift Battle i Drift Taxi.

 

CZĘŚĆ III

ZASADY UCZESTNICTWA W PRZEJAZDACH JAPFEST DRIFT TAXI




§1 ZASADY OGÓLNE  przejazdów DRIFT TAXI:

  1. Organizator podczas festiwalu JAPFEST 2024 przewiduje przejazdy DRIFT TAXI na trasie drift w sobotę 27.07.2024 w godzinach 16:00-18:00 oraz w niedzielę 28.08.2024 w godzinach 10:00 – 16:00. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany godzin przejazdów. 

  2. Organizator przewiduje odprawę w sobotę 27.07.2024  o godzinie 08:30, oraz w niedzielę 28.07.2024  o godzinie 09:30. Odprawa jest obowiązkowa dla każdego kierowcy biorącego udział w przejazdach DRIFT TAXI.

  3. Kierowca odbywający przejazdy na trasie drift odpowiada za stan techniczny swojego pojazdu.

  4. Wykonywanie przejazdów na trasie wyznaczonej do driftu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu JAPFEST 2024 japfest.pl/regulamin oraz regulaminu uzupełniającego japfest.pl/regulamin-uzupelniajacy.

 

§2 WARUNKI UCZESTNICTWA dla SAMOCHODÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w przejazdach DRIFT TAXI:

  1. Samochód nie może mieć jakichkolwiek wycieków.

  2. Samochód nie może stwarzać jakiegokolwiek zagrożenia zarówno dla środowiska jak i osób przebywających na wydarzeniu JAPFEST 2024.

  3. Samochód musi być wyposażony w gotową do użycia gaśnicę przymocowaną na stałe w łatwo dostępnym dla kierowcy miejscu.

  4. Samochód musi być wyposażony w szklaną szybę przednią oraz musi posiadać szyby boczne (mogą być to szyby odelżone z poliwęglanu). Dopuszcza się brak szyby bocznej jeśli samochód ma zainstalowane boczne homologowane siatki bezpieczeństwa.

  5. Samochód musi mieć zamontowane uchwyty holownicze tzw. haki lub ucha z przodu oraz z tyłu pojazdu.

  6. Samochód wykonujący przejazdy DRIFT TAXI musi posiadać klatkę bezpieczeństwa oraz kubełkowy fotel kierowcy oraz pasażera. Fotel pasażera musi posiadać zabezpieczenie w postaci szelkowych pasów bezpieczeństwa 3- lub więcej punktowych. Szerokość pasów po stronie pasażera musi wynosić minimum 2 cale.

  7. Samochód podczas wykonywania przejazdu musi mieć zamknięte szyby oraz dach w przypadku samochodów typu cabrio.

  8. Samochód nie może generować hałasu o natężeniu większym jak 96db.


§3 WARUNKI UCZESTNICTWA dla KIEROWCÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w przejazdach DRIFT TAXI:

  1. Kierowca musi posiadać ważne Prawo Jazdy.

  2. Kierowca musi być pełnoletni.

  3. Kierowca nie może być pod wpływem alkoholu, narkotyków, leków bądź jakichkolwiek innych środków wpływających na zachowanie się podczas kierowania pojazdem.

  4. Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych.

  5. Kierowca musi mieć założone pełne obuwie – nie jest dopuszczona jazda w obuwiu typu klapki lub sandały.

  6. Kierowca musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa – fabryczne 3 punktowe lub 4-5-6 punktowe pasy szelkowe.

  7. Dopuszcza się jazdy z pasażerem, kierowca, który chce wykonać przejazd DRIFT TAXI z pasażerem, musi posiadać dodatkowy kask dla pasażera.

  8. Pasażer musi mieć założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych, założone i zapięte pasy bezpieczeństwa.

  9. Szyba od strony pasażera musi być zamknięta, ew. musi być założona i zapięta homologowana siatka bezpieczeństwa w oknie.

  10. Kierowca musi bezwzględnie stosować się wskazań flagowego.

§4 ZASADY OGÓLNE UCZESTNICTWA dla PASAŻERÓW w przejazdach  DRIFT TAXI:

  1. DRIFT TAXI dozwolone jest wyłącznie w samochodach, które spełniają warunki techniczne zgodnie z regulaminem i otrzymały akceptację organizatora.

  2. Miejsce wsiadania do pojazdów znajduje się w części kartingowej Toru Poznań, przy namiocie oznaczonym DRIFT TAXI.

  3. Każda osoba korzystająca z przejazdów jako pasażer w autach na terenie toru wyznaczonego do driftu robi to na własną odpowiedzialność i akceptuje ryzyko utraty zdrowia lub życia, a także zniszczenia mienia (np. Ubrań, posiadanych urządzeń elektronicznych).

  4. Każda osoba korzystająca z przejazdów po torze w razie zaistnienia wypadku bądź każdego innego zdarzenia, podczas którego zostanie poszkodowana w jakikolwiek sposób, nie będzie zgłaszać żadnych roszczeń do osób organizujących Imprezę ani osób z nimi współdziałających w trakcie trwania Imprezy, 

  5. Korzystanie z przejazdów z zawodnikiem na trasie wyznaczonej do driftu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu JAPFEST 2024 japfest.pl/regulamin oraz regulaminu uzupełniającego japfest.pl/regulamin-uzupelniajacy.

 

§5 WARUNKI UCZESTNICTWA dla PASAŻERÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ w DRIFT TAXI:

  1. Pasażer aby skorzystać z przejazdu musi wykupić talon na przejazd z zawodnikiem DRIFT TAXI w biurze w części kartingowej Toru.

  2. Dostępne są dwa typy przejazdu: przejazd regularny (po nitce kartingowej Toru Poznań w wyznaczonym zakresie) oraz przejazd regularny z możliwością wyboru samochodu, który wykonuje przejazdy DRIFT TAXI.

  3. Pasażer DRIFT TAXI musi być pełnoletni, możliwe jest wykonanie przejazdu osób młodszych za zgodą rodziców.

  4. Pasażer DRIFT TAXI musi mieć co najmniej 150 cm wzrostu.

  5. Pasażer po wejściu do pojazdu przekazuje kierowcy talon za przejazd.

  6. Pasażer musi mieć założony i zapięty kask przeznaczony do sportów motorowych, założone i zapięte pasy bezpieczeństwa.