Drag Wars

DRAG WARS na JAPFEST – kolejny raz na prostej startowej Toru Poznań!

To tutaj spotkacie zarówno samochody naszych uczestników, którzy jeżdżą nimi po ulicach „na co dzień” oraz projekty zbudowane pod zawody, przygotowane specjalnie do tego typu wyścigów. Niektóre z nich dysponują mocą grubo ponad 1000KM!

JAPFEST DRAG WARS to przygotowane przez nas zawody w wyścigach równoległych na odcinku 1/8 mili.

Zawody są przeprowadzone przez profesjonalny zespół, na światowej klasy sprzęcie pomiarowym oraz zgodnie ze standardami obowiązującymi na największych zawodach w wyścigach równoległych w całej Europie!

Co odróżnia Drag Wars od innych tego typu imprez i zawodów? Naszym celem przede wszystkim, jest dać możliwość wyjeździć się bez ograniczeń, ile tylko macie paliwa, opon i sił! Co istotne: udział może wziąć każdy zakwalifikowany uczestnik! Dzięki czemu może sprawdzić siebie i swoje auto, bez względu na poziom modyfikacji! Na przeciętnych zawodach zawodnik czeka kilka godzin, aby móc skorzystać z maksymalnie kilku startów. Podczas DRAG WARS nasza ekipa jest gotowa wykonywać pomiary przez 2 dni non stop, aby każdy z Was mógł trenować, trenować i jeszcze raz trenować!

Wystartować w DRAG WARS może każdy zakwalifikowany uczestnik JAPFEST, którego auto przeszło selekcję.

Przewidujemy 6 klas w których można się zmierzyć z pozostałymi samochodami i powalczyć o nagrody od sponsorów i podium DRAG WARS.
Do klasyfikacji będziemy brać pod uwagę sumę ET+RT (czas przejazdu i czas reakcji).

FWD STREET

samochody przednionapędowe z silnikami wolnossącymi

RWD STREET

samochody przednionapędowe z silnikami wolnossącymi

AWD STREET

samochody przednionapędowe z silnikami wolnossącymi

FWD PRO

samochody przednionapędowe z silnikami doładowanymi kompresorem/turbiną; wyposażone w instalację podtlenku azotu lub zasilane metanolem

RWD PRO

samochody przednionapędowe z silnikami doładowanymi kompresorem/turbiną; wyposażone w instalację podtlenku azotu lub zasilane metanolem

AWD PRO

samochody przednionapędowe z silnikami doładowanymi kompresorem/turbiną; wyposażone w instalację podtlenku azotu lub zasilane metanolem

Wymogi techniczne dla samochodów i kierowców są dość proste:

Samochód nie może mieć wycieków, musi być w 1 kawałku i nie stwarzać zagrożenia dla uczestników i widzów.

Kierowca musi posiadać założony i zapięty kask, zapięte pasy bezpieczeństwa oraz zamknięte szyby.

Każdy samochód musi posiadać przymocowaną i gotową do użycia gaśnicę.

W razie nie posiadania polisy OC (profesjonalne samochody sportowe), zawodnik zobowiązany jest posiadać własną polisę ubezpieczającą go na wypadek szkód wyrządzonych na mieniu osób trzecich.